mangalda soslu but ızgara


Mangalda soslu but ızgara tarifi: Asaletine yakışan sosu ve pişirilme yöntemiyle, gerçekten damak çatlatan soslu tavuk but ızgarası mangalda nefis oluyor. Tavuk but sosu tarifini buradan aldım ve kullandım. Zaten mangalda tavuk but ızgara yapmak için üç tane kalçalı but almıştım, sos yaparken gerekli malzeme ölçüleri tam geldi. Sos hazırlarken soğan ve sarımsak suyuna ihtiyaç duyacaksınız. Soğan ve sarımsağın suyu nasıl çıkarılır diye kendinizi yormayın, bilenler zaten biliyor. Bilmeyenler için; bizlerin başkalarından öğrendiği gibi sizlerde bizlerden öğrenebilirsiniz. Söyle ki, soğanı ve sarımsak dişini soyun. Mutfak rendesinin çok kullanılmayan gözü var ya, ona püre gözü deniyor. İşte o bölümde önce sarımsağı rendeleyin, ardından soğanı rendeleyin. Çıkan püreyi süzgece koyun ve süzün. Süzgeçte kalan posayı atın, çıkan suyu sos yapımında kullanın.

Mangalda Soslu Tavuk But Izgara
istediğiniz miktarda tavuk budu
domates salçası
yoğurt
ayçiçeği yağı
soğan
sarımsak
pul biber
karabiber
kimyon
tuz

Kasaptan üç tane kalçalı, yani bageti ile birlikte tam but aldım ve iyicene yıkadım. Etini kemiğinden sıyırdım ve derisini üzerinde bıraktım. Ardından terbiye tenceremin içine bir yemek kaşığı az sulu yoğurt, yarım kaşık domates salçası, üç kaşık ayçiçek yağı, bir orta boy soğan ve bir diş sarımsak suyu, bir çay kaşığı pul biber, bir çay kaşığı karabiber, bir çay kaşığı kimyon ve bir tatlı kaşığı tuz koydum ve iyicene karıştırdım. Ardından tavuk butlarını tek tek sos içine daldırarak iycene sosa buladım, tencereye düzgünce yerleştirdim ve tencerenin kapağını kapadım. Tencereyi buzdolabına koydum ve 1 gün dinlendirdim. Bir akşam üzeri ızgarayı yaktım iyicene ısıttım. Butları ızgaranın üzerine yaydım, baktım etlerin altlarına ızgaranın izi çıkmış, hemen etleri döndürdüm diğer yüzünüde kızartım. Bu arada domates ve biberleride közledim ha. Etleri bir tabağa aldım ve üzerine bolcana kekik serptim, hayladım çoluk çombağı afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği