sos yapımı için soğan suyu nasıl çıkarılır?


Sos yapımı için soğan suyu nasıl çıkarılır? İnsanlar mutfak haricinde de, soğan suyuna fazlasıyla ihtiyaç duyarlar. Konumuz soğan suyunun faydalarını incelemek olmadığından, bizleri ilgilendiren soğan suyu mutfaklarda nerelerde kullanılır ve soğan suyu nasıl elde edilir sorusuna yanıt vermektir. Soğan suyu evde çeşitli sosların hazırlanmasında kullanılır. Evde beyaz et marinesi, kırmızı et marinesi için soğan suyuna ihtiyaç vardır. Diyelim ki, evde kendi tavuk dönerinizi veya yaprak dönerinizi yapmak istiyorsunuz, mutlaka soğan suyu gerekecektir. Diğer tavuk ürünlerinin terbiyesi için hazırlayacağınız terbiye soslarında da soğan suyu kullanılır. Ayrıca, soğan suyu yanında sarımsak suyunada ihtiyaç duyulur. Sarımsağın şakır şakır suyu çıkarılmayacağına göre, soğan ve sarımsak suyu birlikte çıkarılır. İstenirse sarımsak doğrudan ezilerek sos içinde kullanılabilir.

Soğan Suyu ve Sarımsak Suyu
ihtiyacınız kadar soğan
sarımsak
mutfak rendesi
tel süzgeç

Evde tavuk döner yapmak istedim, sosunu hazırlamak için soğan ve sarımsak suyuna ihtiyaç duydum. Bu nedenle bir tane orta boy soğanın baş kısmını kestim ve kabuğunu soydum. Aynı şekilde bir diş sarımasğı aynı şekilde soydum. Mutfak rendesini resimdeki tabak üzerine koydum, püre yapma kısmında önce sarımsağı, ardından soğanı rendeledim. Tabakta biriken soğan, sarımsak püresini tel süzgecin içerisine aldım ve bir kasenin üzerine oturtum. Püreyi bir kaşığın tabanı ile bastırarak suyunun tamamen süzülmesini sağladım. Tel süzgeçte kalan posayı işime yaramıyacağı için çöp kutusuna attım ve kasede biriken soğan, sarımsak suyunu sos yapımında kullandım. Sarımsağı önce rendelememizin sebebi, soğanı rendelerken sarımsağın püresiyle karışarak güzel bir sarımsak aroması sağlamasıdır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği