tavuk but marinesi yapımı ve sos malzemeleri


Tavuk but marinesi yapımı ve sos malzemeleri: Tavuk ürünlerinin terbiyesi için hazırlanan bütün sos çeşitlerinde kullanılan malzemeler nerdeyse aynıdır. Fakat, bazı malzemeler sos yapılırken çıkarılır ya da kullanılan malzemelerin miktarı değiştirilir. Bunun sebebi ise, kişinin görüntü algılaması ve damak zevkiyle ilgilidir. Bazıları bol baharatlı tavuk ızgara veya tavuk tava sever, bu yüzden tavuk sosu hazırlarken bolca baharat kullanır. Bunca zamandır tavuk sosu hazırlarım, deneyimlerim sonucu her hazırlan sosun tavuk ürünlerine tam olarak uymadığını gördüm. Tavuk kanadı için hazırlanan soslarda biber ağırlıklı malzemeler kullanılırsa sos daha başarılı oluyor. Tavuğun kaba etleri için örneğin;kalçalı but, baget, incik gibi ürünlerin terbiyesi için hazırlanan soslarda bol baharat kullanılırsa bu ürünlere çok yakışıyor. Resimdeki sos kemikleri çıkarılmış derili kalçalı but için hazırlanmıştır.

Tavuk But Sosu
kalçalı tavuk butu
domates salçası
yoğurt
ayçiçeği yağı
soğan
sarımsak
pul biber
karabiber
kimyon
tuz

Tavuk but marinesi (yani terbiyesi) için hazırlayacağım sos kabı içine bir yemek kaşığı az sulu yoğurt, yarım kaşık domates salçası, üç kaşık ayçiçek yağı, bir orta boy soğan ve bir diş sarımsağın suyu, bir çay kaşığı pul biber, bir çay kaşığı karabiber, bir çay kaşığı kimyon ve bir tatlı kaşığı tuz koydum ve iyicene karıştırdım. Ardından kemikleri alınmış üç tane (derili kalçalı) butu sos içine iycene buladıktan sonra resimde göründüğü gibi tencereye düzgünce yerleştirdim. İşim bitince tencerenin kapağını kapadım ve dinlenmesi için dolaba kaldırdım. Tencereyi 3 saat bitiminde dolaptan aldım ve butun mangalda ızgarasını yaptım. Eğer zamanınız varsa;sosa yatırılmış tavuk butunu 24 saat süre ile buzdolabında tutarsanız, hazırladığınız sos butun içlerine kadar nüfuz edecek ve yapacağınız ızgara daha da lezzetli olacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği