fırında çeşnili bütün tavuk


Fırında çeşnili bütün tavuk kızartması tarifi: Mutfaklarımızdaki fırında bütün olarak tavuk kızartması üç şekilde yapılır. İlk yöntem, fırının tavuk kızarma yapabilmesi için döndürme tertibatı varsa tavuk kızartılır. İkinci yöntem, tavuk terbiyeli veya sade olarak fırın torbasına konularak kızartılır. Üçüncü yöntem ise, tavuk istenilen şekilde soslanır veya içi doldurulur. Ardından fırın tepsisine konur ve üzeri alüminyum folyo ile kapatıldıktan sonra fırında kızartılır. Fırında garnitürlü, soslu veya sade olarak parça tavuk kızartmak için yanmaz fırın poşeti ya da fırın tepsisi kullanılır. Fırında baharatlı tavuk kızartmak, sos içindeki yoğun baharatından dolayı özel bir kızartma şeklidir. Bazıları tavuk sosu içine fazlaca baharat koyarlar ve tavuk kızartıldıktan sonra üzeri simsiyah olur. Fırında baharatlı tavuk kızartmasını diğer tavuk kızartma şekliyle karıştırmamak gerekir.

Fırında Baharatlı Tavuk Kızartma
bir bütün tavuk
ayçiçek yağı
yoğurt
domates salçası
soğan
sarımsak
kimyon
karabiber
toz biber
kekik
tuz
yanmaz fırın torbası 25×38 cm.

Bir bütün tavuğu iycene temizledim, yıkadım ve süzdüm. Ardından buradaki tarife bire bir uyarak baharatlı tavuk sosunu hazırladım. Sosu tavuğun içine ve dışına yedire yedire iycene sürdüm. Tavuğu bir kaba aldım, üzerini kapattım ve dinlenmesi için buzdolabına koydum. 3 saat dolapta beklettikten sonra dolaptan çıkardım. Ardından fırın torbasının içine biraz un serptim her yanına yaydım. İçine tavuğu koydum, ağzını tel ile bağladım, üzerini iki yerden deldim ve tepsiye koydum. Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıttığım fırına sürdüm. Tavuğu 1 saat pişirdikten sonra üzerindeki torbayı açtım, tepside birikmiş yağ ile tavuğu iyicene yağladım ve kızarması için 30 dakika daha fırında tuttuktan sonra çıkarıp afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği