baharatlı tavuk sosu


Baharatlı tavuk sosu, yapımı ve malzemeleri: Baharatlı tavuk sosu bütün tavuk ürünlerine uygulanır. Elbette, her tavuk ürününün kendine yakışan bir sosu vardır. Kendi sosu ile terbiye edilen tavuk ürünü daha lezzetli olur. Baharatlı tavuk sosu, bütün olarak fırında kızartılan tavuk üzerine uygulanır. Sosa bulanan tavuk, fırın poşetine veya fırın tepsisine konularak fırında kızartılır. Fırında tavuk kızartma yönteminin kendine göre incelikleri vardır. Bu konu ile ilgili deneyimlerimi vakti geldikçe ilgili tariflerde sizlerle paylaşacağım. Bütün tavuk kızartması için hazırlanan baharatlı tavuk sosu malzemeleri arasında "bana göre değişmez" üç tane malzemesi vardır. Bunlar yağ, yoğurt ve salçadır. Diğer tatlandırıcı olarak kullanılan başta sarımsak olmak üzere diğer baharatlar damak zevkinizle ilgili, istediğiniz baharatları kullanabilirsiniz.

Fırında Tavuk Kızartma Sosu
ayçiçek yağı
yoğurt
domates salçası
soğan
sarımsak
kimyon
karabiber
toz biber
kekik
tuz

Fırında kızartmak için marketten bir bütün tavuk aldım. Temizledim, yıkadım ve süzdüm. Baharatlı tavuk sosu hazırlamak için; bir orta boy soğan ile iki diş sarımsağı soydum, suyunu sıktım ve bir kap içerisine koydum. Üzerine üç kaşık ayçiçek yağı, bir kaşık yoğurt, bir kaşık domates salçası ilave ettim, iycene karıştırdım. Ardından birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon, kekik, toz kırmızı biber ve tuz ilave ettim sosu güzelce tekrar karıştırdım. Tavuğu bir tepsi içine aldım. Hazırladığım baharatlı tavuk sosunu önce tavuğun içerisine, sonrada dış yüzeyine "resimdeki gibi" iyicene sürdüm. Ardından üzerini kapadım ve 3 saat süre ile tavuğu sosunu çekmesi için dolapta dinlendirdim. Eğer zamanınız yeterli ise, siz daha fazla dinlendirin. Ardından tepsiyi fırına verdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği