tavuk bonfile dolması


Tavuk bonfile dolması tarifi: Tavuk bonfile veya piliç bonfile, derisi ve kemikleri temizlenmiş tavuk göğüs etidir. Tavuk bonfile, kızartma veya haşlama yöntemi kullanılarak birçok yemeği yapılır. Bu yemeklerden biri de tavuk bonfile dolmasıdır. Tavuk bonfile dolması yapmak için, bütün tavuk göğsü ortadan ikiye bölünür. Ayrılmış parçalar uzunlamasına bıçakla açılır, açılan yere hazırlanan iç harç konulur ve kürdanla kapatılır. Tavuk bonfile dolması yapımında iç harç malzemesi olarak; soğan, sarımsak, renkli taze biberler, mantar, domates, ıspanak, maydanoz, bezelye, havuç, patates, beyaz peynir, kaşar peyniri ve her çeşit baharat kullanılır. İç harç yarı pişimiş veya tam pişmiş olarak tavuk bonfile dolmasının pişirme yöntemine göre hazırlanır. Tavuk bonfile dolması soslu, ya da tarifimde olduğu gibi pişirilebilir. İstenirse pişmiş tavuk bonfile dolması üzerine sonradan sos hazırlanarak ilave edilir.

Tavuk Bonfile Dolma Malzemesi
bir bütün tavuk göğsü
zeytinyağı
mantar
soğan
sarımsak
al biber (kapya biber)
karabiber, kimyon
pul biber, maydanoz
tuz

Tavuk göğsünü ikiye böldüm, ortalarını açtım ve buradaki tarife uygun olarak terbiye ettim. Birer tane soğan ve al biberi yarım ay doğradım. İki diş sarımsağı, bir domatesi ve on tane mantarı irice doğradım. Bir tutam maydanozu kıydım. Tavanın içine iki kaşık zeytinyağı koydum, ısıttım. Üzerine sıra ile soğan, sarımsak, al biber, mantar, domates, baharatlar ve tuzu ilave ettim kavurdum. Malzemeler suyunu çekince üzerine maydanozu ilave ettim ve karıştırdım. Harcı terbiye ettiğim tavuk bonfilesinin aralarına yerleştirdim, iki kürdanla kapattım ve fırın tepsisine koydum. Peşi sıra, önceden 200°C dereceye ısıttığım fırınımda 20 dakika pişirdim. Ardından fırından aldım, basmati pirinçten yaptığım safranlı pirinç pilavı, nar ekşili çoban salata eşliğinde sofraya koydum ve yedim ha yedim. Darısı başınıza.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği