tavuk göğsü nasıl marine edilir ve hangi baharatlar kullanılır?


Tavuk göğsü nasıl marine edilir ve hangi baharatlar kullanılır? Tavuk göğsü ızgara sosu, gurme damaklar için hazırlandı. Tarifimi dikkatle uygular ve terbiye ettiğiniz tavuk göğsünü ızgara yaparak tadarsanız, sözlerimin boşa söylenmediğini görürsünüz. Verdiğim malzemeler bir bütün derisiz (tavuk ürünleri tanımında fileto olarak geçiyor) 600 gr. ağırlığında tavuk göğsünü marine eder. Tavuk göğsünü iri parçalar halinde doğradıktan sonra "çatal ucunu batırarak" bir kaç yerinden delemelisiniz ki, et sosu iyicene içine çeksin. Birde, tavuk göğsünü doğradıktan sonra tuzlamalısınız. Ayrıca, terbiye tencerenizi buzdolabında 24 saat bekletmelisiniz.

Tavuk Göğsü Izgara Sosu Nasıl Yapılır
tavuk göğsü
domates salçası
biber salçası
süt
zeytinyağı
karabiber
kırmızı toz biber
soğan
sarımsak
tuz

Altı yüz gram ağırlığında "bir bütün ve derisiz" tavuk göğsünü yıkadım ve süzdüm. Ardından 1.0 ila 1.5 cm. kalınlıkta iri parçalar halinde doğradım. Çatalın ucu ile parçaların altını, üstünü birkaç yerinden deldim. Peşi sıra, üzerine bir tatlı kaşığı dolusu tuz ektim ve güzelcene karıştırdım. Tenceremin içerisine bir küçük boy soğan ve bir iri diş sarımsaktan çıkarttığım suyu, yarım yemek kaşığı domates salçası, bir tatlı kaşığı biber salçası, üç yemek kaşığı zeytinyağı, bir çay bardağı süt, bir çay kaşığı karabiber ve bir çay kaşığı toz kırmızı biberi koydum ve iyicene karıştırdım. Üzerine doğradığım tavuk göğsü parçalarını ilave ettim ve güzelce sosa buladım. Tenceremin kapağını kapadım ve bir gün dinlenmesi için buzdolabına kaldırdım. Tavuk göğsünü 24 saat dinlendirdikten sonra, mangal üzerinde ızgarasını yapacağım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği