ızgara üzerinde tavuk kanat şiş


Izgara üzerinde tavuk kanat şiş, en güzel hafif tavuk sosu terbiyesine yatırılmış tavuk kanadıyla yapılır. Tavuk kanat şiş mangal üzerinde ve döküm ızgara tavasında veya benzer ocak üzerinde kullanılan her çeşit ızgara aletlerinde yapılabilir. Ayrıca bu aletlerin arasına elektrikli ızgaralarıda katmak gerekir. Tavuk kanatlarını hafif tavuk sosu ile terbiye yapmak için buradaki tarifi kullanabilirsiniz. Resimde görünen tavuk kanat şiş, hafif tavuk sosu ile terbiye edilmiş ve ocak üzerinde demir döküm ızgara tavası kullanılarak kızartılmıştır. Tavuk kanat şiş sosunu hazırlarken, istediğiniz biber salçasını kullanabilirsiniz. Acı seviyorsanız doğrudan acı biber salçası, ya da acı tatlı karışık biber salçasını ortak kullanabilirsiniz.

Izgarada Tavuk Kanat Şiş
tavuk kanadı
biber salçası
pul biber
tuz
çöp şiş

Bir paket 700 gr. ağırlığında tavuk kanadını yıkadım ve süzdüm. İri olan tavuk kanatlarının üzerlerini bıçakla çizikler attım. Ardından tencere içerisine beş kaşık ayçiçek yağı, yarım kaşık acı biber salçası, yarım kaşık tatlı biber salçası, bir tatlı kaşığı acı pul biber, bir tatlı kaşığı tuz koydum ve iycene karıştırdım. Üzerine tavuk kanatlarını koydum ve güzelce sosa buladım. Peşisıra tencerenin kapağını kapadım ve dinlenmesi için buzdolabına kaldırdım. İki saat sonra tencereyi dolaptan çıkardım. Çöp şişlere düz kanatları dörderli, kök kanatları ise üçerli (aynı yöne bakacak şekilde) dizdim. Ardından demir döküm ızgara tavamı ocağın en büyük gözü üzerine koydum ve üzerinden duman çıkana kadar ısıttım. Kanatlar yağlı olduğu için ızgarayı yağlamadım. Doğrudan çöp şişleri ızgaranın üzerine dizdim ve önlü arkalı kızarttım. Pilav, salata, ayran eşliğinde sofraya koydum ve afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği