hafif tavuk sosu


Hafif tavuk sosu; ızgara, tava yapılacak tavuk etlerinin marine edilmesinde kullanılır. Örneğin; tavuk incik (tavuk baget), tavuk kanat, tavuk but, tavuk kalça, tavuk göğsü, tavuk pirzola ve tavuk sırtı hafif sosla terbiye edilebilir. Hafif tavuk sosu, diğer beyaz et ürünlerinin terbiyesinde kullanılan sostan farklıdır. Farkı ise, hafif olmasıdır. Hafifliği sos yapımında kullanılan malzemelerin hafifliği değil elbet. Aslında, bir bakıma hafif tavuk sosu malzemeleri de hafiftir. Çünkü, hafif sos yapımında kullanılan malzemeler salça, öğütülmüş biber, sıvı yağ ve tuzdur. Hafif tavuk sosu hazırlamak kolay olduğu kadar, hafif tavuk sosuyla terbiye edilmiş tavuk etlerinin tadına doyum olmaz. Bu tavuk sosu, diğer tavuk sos çeşitleri arasında hafifliğinden dolayı bir numaradır. Hafif tavuk sosu, diğer soslarla terbiye edilmiş etlerin tadını ağır bulan insanların tercih edebileceği, alternatif bir tavuk sos çeşitidir.

Hafif  Soslu Terbiyeli Kanat
tavuk kanadı
biber salçası
pul biber
tuz

Hafif soslu tavuk kanadı terbiyesini yaptığım tencere içerisine beş kaşık ayçiçek yağı, yarım kaşık acı biber salçası, yarım kaşık tatlı biber salçası, bir tatlı kaşığı acı pul biber, bir tatlı kaşığı tuz koydum ve iycene karıştırdım. Üzerine tavuk kanatlarını koydum ve güzelce sosa buladım. Ardından tencerenin kapağını kapadım ve dinlenmesi için buzdolabına kaldırdım. Hafif tavuk soslu tavuk kanadı istendiği anda kullanıma hazırdır. Diğer soslar gibi kanatları (sosunu çeksin diye) uzun süre bekletmeye gerek yoktur. İstediğiniz anda kanatları tavada, ızgarada, mangalda pişirebilirsiniz. Sosu hazırlarken tatlı biber salçası yerine doğrudan acı biber salçası kulanmak, acı sevenler için daha uygundur.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği