tavuk suyuna bulgur pilavı


Lavaş üstüne, tavuk suyuna bulgur pilavı tarifi: Tavuk suyuna bulgur pilavı, çocukluğumdan beri sevdiğim yemek çeşitidir. Bütün tavuk haşlandıktan sonra suyuna bulgur salınır pişirilir ve yufka ekmek üzerine dökülerek yenir. Bulgur pilavı salma ve kavurma olarak pişirilir. İçerisine domates, soğan, yeşil biber katılabilir. Karabiber, pul biber ile tatlandırılabilir. Benim sevdiğim bulgur pilavı, tereyağı, bulgur, domates salçası ve tavuk suyu ile pişirilir. Yufka ekmek veya ince dürüm lavaşı ile birlikte yenir. İki tane tavuk budunu buradaki tarife göre haşladım. Suyu ile bir kase Çorum bulgurundan pilav pişirdim. Resimde göründüğü gibi tabağıma dürüm lavaşı serdim ve üzerine bulgur pilavını ve tavuk budunu koydum. Yufaka üzeri pilav pişirilirken, pilav biraz sulu bırakılır, yufkanın üzerine döküldüğünde yufkayı ıslatsın diye. Bu nedenle bir ölçek bulgur için iki buçuk ölçek tavuk suyu kullanılır.

Yufkalı Bulgur Pilavı
tavuk budu
bulgur
salça
tereyağı
tavuk suyu
tuz
İki tavuk butunu "600 gr." yıkadım tencereye koydum. Üzerine dört su bardağı su ve bir tatlı kaşığı tuz ilave ettim. Tencere kaynadıktan sonra, kapağını kapattım ve ocağı iycene kıstım. Bir saat sonrasında ocağı söndürdüm ve tenceredeki butları bir kap içine aldım. Tenceredeki suyu ölçtüm, tam iki su bardağı tavuk suyu kalmış. Bir bardak bulguru yıkadım, süzdüm. Tencerede bir kaşık tereyağı ile yarım kaşık domates salçasını kavurdum. Üzerine bulguru ilave ettim kavurdum. Ardından iki bardak tavuk suyunu koydum karıştırdım, tuzunu ayarladım. Tencere kaynayınca kapağını kapattım ve ocağı iyicene kıstım. Bulgur suyunu çekince tencereyi ocaktan aldım. Ardından tabağıma lavaşı serdim, üzerine bir kepçe pilav ve budun birini koydum. Oturdum sofraya, bir maşrapa dolusu bol köpüklü ayranla birlikte yedim. Sizde yapabilirsiniz, kolay.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği