tavuk budu nasıl haşlanır


Tavuk budu tencerede nasıl haşlanır? Tavuk ürünleri mutfakta her zaman tava, ızgara, mangal yapılmaz. Bazen yemek yapımında tavuğun suyuda gerekli olur. Bu bakımdan tavuk bütün olarak haşlanır, suyu ve eti ayrı ayrı kullanılır. Kimi zaman bir bütün tavuk haşlamak ihtiyaç fazlası olacağından, birkaç tane tavuk budu veya tavuk göğüsü işimizi görebilir. Yapacağımız yemekte tavuk suyu ve eti gerekiyorsa, bu iş için en uygun olanı tavuk budu kullanmaktır. Tavuk budu, tavuk göğsünden daha yağlı olur ve yemeğin lezzetini artırır.

Tavuk But Haşlama
tavuk budu
su
tuz
tencere

Toplam ağırlığı bir kiloyu bulan iki tane tavuk budunu güzelce yıkadım ve süzdüm. Ardından tencereye koydum, üzerini kapatacak miktarda soğuk su ve bir tatlı kaşığı dolusu tuz ilave ettim. Tencereyi bir defa normal ısı ayarında fokur fokur kaynattım ve tencerenin kapağını kapattım. Ardından ocağı iycene kıstım ve başladım beklemeye. Bir saat sonrasında butları kontrol ettim ve ocağı söndürdüm. Ardından gerektiğinde kullanmak üzere butları bir kap içine aldım ve üzerini kapattım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği