mangalda tavuk kanat (özel soslu) ızgara


Mangalda tavuk kanat ızgara, özel soslu: Tavuk kanadı sosa yatırılmadan da sade olarak ızgara yapılabilir. Sosa yatırılan kanatların ızgarası tartışmasız daha lezzetli olur. Kanadı olduğundan fazlaca lezzetlendiren terbiye sosuna katılan baharatlardır. Kanat terbiye sosunu hazırlarken kullanılacak malzemelerde ölçüyü kaçırmamak lazım. Sosta kullanılan bir malzemenin diğer malzemelerden fazla oluşu, diğer malzemelerin varlığını yok eder. Bu sebeple, özellikle sosta tercih yoksa, malzeme miktarını oransal olarak ölçülü kullanmakta yarar vardır. Tavuk kanadı ızgara ve kızartmalarında acı soslar çok yakışır. Elbette, böylesine acı sosları kullanmak için acı sever olamak gerekir. Tavuk kanadı ızgara yapmak için, herkesin yiyebileceği türden sosu buradaki tarife uygun olarak hazırladım. Kanadı sosa yatırdıktan sonra, buzdolabında bir gün beklettim ve sonra ızgarasını yaptım.

Mangalda Kanat Izgara
tavuk kanadı
yoğurt
süt
salça
sıvı yağ
soğan
sarımsak
pul biber
karabiber
tuz
mangal

Bir kilo karışık tavuk kanadı ve kanat kökü aldım. Üzerinde var olan kalıntıları temizledim, yıkadım ve süzdüm. Kanatları kesme tahtası üzerine yatırdım, çatalı batırarak iki tarafından deldim. Sos yaptığım tencereme bir orta boy soğan ve iki diş sarımsaktan çıkarttığım suyu, iki yemek kaşığı yoğurt, bir yemek kaşığı domates salçası, üç yemek kaşığı ayçiçek yağı, dört yemek kaşığı süt, bir tatlı kaşığı pul biber, bir çay kaşığı karabiber, bir tatlı kaşığı tuz koydum ve iyicene karıştırdım. Üzerine tavuk kanalarını ilave ettim. Kanatları sosa elimle iycene buladım ve en son avcumun içi ile kanatları tenceremin tavanına baskıladım. Tenceremin kapağını kapadım, buzdolabıma koydum ve bir gün beklettim. Ardından mangalımı yaktım, ızgarasını yağladım. Üzerine kanadı ve kanat köklerini dizdim, arkalı önlü yakmadan pişirdim. Doldurdum tabağıma kanatları sıcak sıcak, ağızımı yaka yaka yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği