tavuk kanat ızgara sosu


Tavuk kanat ızgara sosu tarifi, nasıl yapılır? Tavuk kanadını ızgara yapmak için, çok çeşitli terbiye sosları kullanılır. Bu sosların çeşitli olmasının nedeni, sosta kullanılan malzemelerin seçimi ve oranlarıyla ilgilidir. Aslında sosta kullanılan temel malzemeler aynıdır; değişkenlik yoğurt, süt, sıvı yağ, salça, soğan gibi malzemelerin tercihe bağlı olmasıdır. Tavuk kandını terbiye ederken iki ayrıntı önemlidir. Birincisi, kandın sos içerisinde buzdolabına konularak bir gün bekletilmesi önemlidir. İkinci ise, tavuk kanat ve tavuk kanat kökünü sosa yatırmazdan önce (sosu içine çekebilmesi için) çatalın dörtlü ucu ile arkalı önlü delinmesi çok daha önemlidir. Bu ayrıntıyı çok kişi bilmez, biliyorsada söylemez, işte işin sırrı burdadır. Kanat derisi yağlı ve geçirgen olmadığından fazlaca sıvı yağ kullanmaya gerek yoktur.

Tavuk Kanat Mangal Sosu
tavuk kanadı
yoğurt
süt
salça
sıvı yağ
soğan
sarımsak
pul biber
karabiber
tuz

Bir kilo tavuk kanadını mangalda ızgara yapmak için güzelce yıkadım ve süzdüm. Elime çatalı aldım, kanat ve kanat köklerinin her iki yüzünü çatalın dörtlü ucu ile deldim. Ardından sos tencereme bir gümüş yani, beyaz sulu soğan ve iki diş sarımsaktan çıkarttığım suyu, iki yemek kaşığı yoğurt, bir yemek kaşığı domates salçası, üç yemek kaşığı ayçiçek yağı, dört yemek kaşığı süt, bir tatlı kaşığı pul biber, bir çay kaşığı karabiber, bir tatlı kaşığı tuz koydum ve iyicene karıştırdım. Üzerine tavuk kanadını ilave ettim. Elimle kanatları sosa iycene buladım ve en son avcumun içi ile kanatları tenceremin tavanına baskıladım. Tenceremin kapağını kapadım ve buzdolabıma koydum. Kısmet olursa kanatlarımı bir gün orada dinlendireceğim, ardında mangalda bir güzel ızgarasını yapacağım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği