tencerede tavuk haşlama


Tencerede bütün tavuk haşlama tarifi: Bütün olarak tavuk haşlama tavuk sevenler için, tavuk söğüş yemeği hazırlamak veya başkaca yemek çeşiti yapmak için haşlanır. Tavuk düdüklü tencerede veya tencerede haşlanır. Düdüklü tencerede tavuk iriliğine göre, 15 ila 30 dakika arasında haşlanır. Tencerede ise, tavuğun yine iriliğine göre 1 ila 1.5 saat arasında haşlanır. Bu süreler market tavukları için geçerlidir. Köy tavuklarının haşlama süreleri verdiğim sürelere girmez. Tavuk haşlarken etinin daha da lezzetli olmasını isterseniz, tavuğu kaynayan su içerisine koyarak haşalayın. Hayır, tavuk suyum daha da lezzetli olsun diyorsanız eğer; tavuğunuzu doğrudan soğuk su içine koyarak haşlayın. Tavuk, su ve tuz tavuk haşlamak için yeterlidir. Tavuğu haşlarken su miktarı tencerede tavuğun üzerini en az kapatacak seviyede olması gerekir. Düdüklü tencerede haşlanan tavuk için su miktarı en az tavuğun yarı seviyesinde olması lazım. Tuz mikarı ise, etin lezzeti açısından tavuk suyunun tuzu hafif belli olması gerekir. Tavuğu haşlamadan önce temizliği yapar ve kaynar su içerisinde bir kaç dakika beklettikten sonra haşlarsanız etin lezzetini farkedersiniz.

Tencerede Tavuk Haşlama
bir bütün tavuk
tuz
su
tencere

Resimde görünen tavuğu son kullanma tarihine bakarak marketten aldım. Tavuk dediğime kanmayın, benim tavuğum irice piliçti. Zaten derisinden de belli oluyor. Ne ise, temizliğini yaptıktan sonra yıkadım ve süzdüm. Ardından kaynar su içerisinde bir süre tuttuktan sonra çıkardım ve tekrar yıkadım. Tenceredeki suyu döktüm ve tencereye tavuğu, üzerini kapatacak miktarda kaynar su ve bir kaşık tuz koydum. Tencere kaynamaya başladıktan sonra tencere kapağını kapadım ve ocağın gazını kıstım. Tenceredeki su berraklaşıncaya kadar tavuğu ağır ağır haşladım. Haşlama süresi  90 dakikayı bulunca butuna kürdan batırdım, baktım batırılan yerden berrak su çıktığını görünce ocağı söndürdüm. Tencereden tavuğu çıkardım ve soğumaya bıraktım. Ardından suyuna bulgur pilavı yaptım, yufaka üzerine döktüm, budunun birini kendime ayırarak ailece afiyetle yedim. Aklınıza gelmiş olabilir; pilavı Çorum bulguru ile tereyağlı yaptım. Yufakayı ise, marketten Erzincan yufkası olarak aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği