hindi kapama nasıl yapılır

Hindi kapama, hindi budunun alt kısmından kesilen parçadır. Marketlerde ambalajlı olarak hindi kapama adı altında satılıyor. Bir paket hindi kapamayı fırında pirinç ile pişirdim. Önce hindi etini tam olarak düdüklüde yarım saat haşladım. Haşlama suyu ile pilav yaptım. Pilavı tam olarak pişirmedim. Pirinci tencerede pilav pişirir gibi hazırladıktan sonra fırında hini kapama ile birlikte pişirdim. Tarifimi denerseniz, enfes pilavlı hindi etini tatmış olursunuz. Kolay gelsin.

Hindi kapama haşlama malzemesi:
bir kilo hindi kapama
dört su bardağı su (200 ml.lik bardakla)
bir tatlı kaşığı tuz

Hindi kapama malzemelerini düdüklü tencerede, orta ateşte 30 dakika haşlayın ve ocaktan alın

Hindi kapama pilav malzemesi:
bir su bardağı pilavlık pirinç
iki su bardağı hindi haşlama suyu
40 gr. tereyağı
bir çay kaşığı tepeleme tuz
 
Pirinci 30 dakika suda bekletin ve berrak suyu çıkana kadar yıkayın, süzün. Ardından tereyağında pirinci kavurun. Peşinden 2 su bardağı hindinin haşlama suyunu ve 1 çay kaşığı tuzu ilave edin. Tencereyi bir defa fokurdatın ve ocağı söndürün.

Hindi kapamanın yapılması:

Uygun büyüklükte fırın tepsisine pilav tenceresini boşaltın ve pilavı tepsiye yayın. Üzerine haşlanmış hindi etini dizin. Tepsiyi alüminyum folyo ile kapatın 200°C derce fırına sürün ve 20 dakika pişirin. Süre sonunda tepsinin üzerindeki folyoyu alın. Tepsiyi 5 dakika daha açık olarak pişirin ve fırından alın. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği