yağlı kağıtta tavuk incik


Fırın pişirme kağıtında veya yağlı kağıtta tavuk incik nasıl pişirilir? Çok kolay; damak zevkinize uyan çiğ sebzeler, istediğiniz sayıda tavuk incik, sevdiğiniz baharatlarla kağıt içinde fırında pişirilir. Tavuk incikleri marketlerden alacağınıza göre; satın aldığınız inciklerin iri olmasına dikkat edin. Küçük boy incikler piliç, iri incikler de yetişmiş tavuklara aittir. Küçük boy incikler çok çabuk pişer. Tarifimde 3 adet, yarım kilo civarında iri tavuk incikleri kullandım. Siz istediğiniz sayıda kullanabilirsiniz.

kağıtta tavuk incik malzemesi
üç tane tavuk incik
üç kaşık zeytinyağı
bir iri soğan
üç diş sarımsak
bir iri domates
bir orta boy patates
üç tane sivri tatlı biber
bir tutam maydanoz
karabiber, pul biber, kimyon, kekik
tuz


Kağıtta tavuk inciği nasıl yaptım: İncikleri yıkadım süzdüm ve tuzladım. Soğanı, domatesi, sivri biberi irice yemeklik doğradım. Sarımsağı soydum, irilerini böldüm ufak olanını bütün bıraktım. Maydanozu doğradım ve patatesi orta boy küp doğradım. Sebzeleri bir kaba koydum. Üzerine birer çay kaşığı baharat, iki çay kaşığı tuz serptim ve karıştırdım. Yağlı kağıtı fırın tepsisine yaydım. Üzerine üç inciği ve hazırladığım sebzeleri koydum. Sebzelerin üzerine üç kaşık zeytinyağı gezdirdim. Kağıtı kapadım ve yan tarflarını altına kıvırdım. Tepsiyi önceden 190° dereceye ısıttığım fırının orta rafına sürdüm ve 1 saat pişirdim. Süre bitiminde fırından aldım, sofraya koydum. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği