kaz nasıl pişirilir


Düdüklüde kaz nasıl pişirilir? Yaz mevsiminde kaz etinin (mileksi) çamur ve toprak kokması yüzünden kesilmez, kış aylarında kesilir. Kümes hayvanları arasında kaz, uzun süre yaşar. Bu sürenin 20 ila 60 yıl olduğu söylenir. Kazın yaşına, cinsiyetine ve beslenme durumuna göre (3 ila 5 kg. arasında) ağırlıkları değişir. Erkek kazlar daha ağır olur. Kazın yaşı, cinsiyeti ve ağırlığı pişirme süresini değiştirir. 6 -7 Aylık iyi beslenen bir erkek kaz 4-5 kiloyu bulur. Tarifimde temizlenmiş ve iç organları çıkarılmış 2 kilo ağırlığında kaz kullandım. Kazı ortadan ikiye böldüm; yarısını düdüklü tencerede, diğer yarısını da normal tencerede haşladım. Kaz pişirmek isterseniz, tecrübemden yararlanabilirsiniz.

düdüklü tencerede kaz haşlama malzemesi
  • yarım kaz
  • tuz
  • su

Kullandığım düdüklü tencere eski model. Kapağında lastik contası, üzerinde ağırlığı olan, çalıştığında başını sallayan, ses çıkaran, kalın alüminyumdan Kayseri yapımı klasik bir düdüklü, markası Termo. Düdüklümden o kadar memnunum ki, 5 ve 7 litrelik iki tanesine sahibim. Bu kadar övünme yeter, gelelim kazı haşlamaya. Yarım kaz bir kilo geldi, yıkadım duruladım ve düdüklüye koydum. Üzerine 1 çorba kaşığı tuz ve 7 su bardağı çeşme suyu koydum. Düdüklünün kapağını kapadım ve ocağın büyük gözüne koydum. Ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım. Düdüklü tepesinden buhar çıkarmaya başladığında tepesine (ben düdük diyorum, kitapçığında eksoz diyor) ağırlığı taktım. Ağırlık fışlamaya başladığında saatime baktım ve kazı 35 dakika haşladım ve ocaktan aldım. Kendi tecrübelerime göre, bütün kazı düdüklüye koysaydım 60-70 dakika arasında pişerdi. Kazın diğer yarısınıda tencerede 2.5 saatte haşladım. Kaz pişirecekseniz, bu tarifim size yol gösterici olur. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği