gıda zehirlenmesi ve tavuk eti


Gıda zehirlenmesi ve tavuk eti: Salmonella, gıda zehirlenmesine neden olan bakteri türüdür. İnsanlara bir çok yoldan bulaşabilir. Bakterinin en belirgin bulaşma yollarından biri ise, çiğ tavuk ve kümes hayvanları ürünleridir. Sözü uzatmaya gerek yok. Salmonella bakterisine bulaşan kişi; karın ağrısı, ishal ve yüksek ateşe maruz kalır. Tedavisi mümkün, geç kalınmadığı sürece.

Yabancı ülkelerin TV kanalları, salmonella bakterisi konusunda vatandaşlarına sürekli bilgi veriyor. Bu konuyu, kümes hayvanları et ürünleri üzerinden işliyorlar. Hemde ne işlemek; konuyla ilgili yabancıların yaptığı bir program izleyin, kesinlikle çiğ tavuk etine elinizi sürmezsiniz. İşim tavuk ürünleri olduğundan, işimi şimdilerde daha bilinçli yapıyorum.

Salmonella bakterisine karşı ne yapıyorum? Kasap veya marketten tavuk aldım diyelim; tavuğu yıkamıyorum. Haşlayacaksam eğer, ambalıjından çıkarıp doğrudan tencereye atıyorum. Parça tavuk etlerini doğrayacaksam, plasitik kesme tahtası kullanıyorum. İşimi bitirdikten sonra, kesme tahtasını ve bıçağı sıcak su altında deterjanla yıkıyorum. Ardından bol köpüklü su ile elimi yıkıyorum.

Salmonella bakterisinin şerrinden kurtulmanın en doğru yolu, tavuk etlerini çok iyi derecedece pişirmektir. Özellikle ızgara ve mangal üzerinde pişen tavuk kanat, incik gibi benzeri tavuk etlerini çiğ tarafı kalmayacak şekilde pişirmektir. Salmonella bakterisinden en iyi korunma yöntemi; tavuk etiyl fazla yüzgöz olmamaktan geçiyor, aman dikkat edelim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği