tavuklu pazı çorbası yapımı


Tavuklu pazı çorbası yapımı: Tavuk kıymalı pazı çorbası, en sevdiğim tavuk yemekleri arasındadır. Hoş, bu çorba ıspanakla da yapılabilir. Bana göre, pazıyla yapılanı bir başka güzel. Pazının kendine has baharatı, çorba'ya bambaşka bir lezzet katıyor. Domates salçasını da biraz fazla koyunca; verdiği hafif ekşilik var ya, lezzetini üçe katlıyor. Ekmek yemesini seviyorsanız eğer, bu çorba tarifim tam size göre; yapın, yiyin, tadını çıkarın.

Tavuklu Pazı Çorbası Malzemesi
tavuk göğsü
pazı yaprağı
zeytinyağı
kuru soğan, sarımsak
domates salçası
galeta unu, un
karabiber, pul biber, kimyon
maydanoz, tuz
su

250 gr. tavuk göğsünü, bir baş küçük soğanı ve iki diş sarımsağı rondaya koydum ve kıyma çektim. Çektiğim kıymayı bir kaba koydum. Üzerine bir kaşık galeta unu, bir tutam kıyılmış maydanozu, birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, kimyon, tuz ilave ettim ve güzelce yoğurdum. Ardından yoğurduğum kıymadan fındık iriliğinde misket köfteler yaptım ve unlanmış tepsiye koydum. Altı kaşık zeytinyağı'nı ısıtım. Üzerine sırasıyle; yemeklik doğradığım soğanı, bir kaşık un'u, bir kaşık salçayı ilave ettim ve kavurdum. Peşinden, 150 gram ince doğradığım pazı'yı, 5 su bardağı kaynar su'yu, misket köfteleri, birer çay kaşığı dolusu karabiberi, pul biberi ilave ettim ve bir taşım kaynattım. Ardından tencerenin kapağını kapattım, ocağı iyicene kıstım ve çorbayı 30 dakika pişirdikten sonra ocaktan aldım. Tuzunu ayarladım ve sofraya koydum.   

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği