limonlu tavuk sosu nasıl yapılır


Limonlu tavuk sosu nasıl yapılır? Limonlu tavuk sosu tavuk budu ve tavuk göğsü kızartma, kavurma, tava ve ızgara yapımında kullanılır. Limonlu tavuk sosunda başta limon suyu, zeytinyağı, karabiber, toz (acı veya tatlı)kırmızı biber ve tuz kullanılır. Bunun dışında istediğiniz baharatı kullanabilirsiniz. Sosu daha da aromalı yapmak isterseniz, soğan ve sarımsak ilave edebilirsiniz. Hazırladığınız sos akışkan olmadığı için; verdiğim malzemeleri terbiye edeceğiniz etin üzerine serperek, eti iyice ovalamanız gerekecek. Sosa buladığınız tavuk etinini en az 4 saat olmak üzere, uzun süre buzdolabında bekletip kullanmanız yerinde olur. Oda neymiş; gökten ayet inmedi ya, etinizi istediğiniz vakit pişirebilirsiniz. Unutmadan söyleyeyim; bir bütün tavuk göğsü için bir limon suyundan fazla kullanmayın. Bir limondan iki çorba kaşığı limon suyu çıkar, hemi.

Limonlu Tavuk Sosu Nasıl Yapılır
tavuk göğsü
limon suyu
zeytinyağı
karabiber
kırmızı toz biber
tuz

Bu sosu 350 gr. ağırlığında tavuk göğsünü terbiye etmek için yaptım. Derisiz tavuk göğsünü 1- 1.5 cm. kalınlıkta iri parçalar halinde doğradım. Çatalın ucu ile parçaların altını, üstünü birkaç yerinden deldim. Üzerine yarım limon (bir çorba kaşığı dolusu) sıktım. Bir tatlı kaşığı  tuz, birer çay kaşığı tepeli doldurduğum karabiber ve acı toz biber ektim ve güzelce karıştırdım. Peşinden üç yemek kaşığı zeytinyağı koydum ve etleri iyice buladım. Kasenin ağızını streçledim ve bir gün dinlenmesi için buzdolabına kaldırdım. Tavuk göğsünü 24 saat dinlendirdikten sonra, ocak üstünde çıtır tavasını yapacağım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği