en lezzetli tavuk döner nasıl yapılır


En lezzetli tavuk döner nasıl yapılır? Evde herkes tavuk döner yapar ama, tavuk döner tadını tutturamaz. Hamdi Usta'nın bu döner tarifini denedikten sonra, her tavuk dönercisinin dönerini beğenmez olacaksınız. Halep orda ise arşın burda, yapın tavuk dönerinizi tadına varın. Bu tarifle tavuk dönerinizi evde yapasınız diye, tarifimi en ince ayrıntısına kadar verdim. Hiçbir dönerci tarifini vermez. Olsun, ölümlü dünya Hamdi Usta verir. Afiyet olsun.

evde tavuk döneri yapım malzemesi
  • bir kilo derili tavuk pirzola
  • iki diş sarımsak
  • bir orta boy beyaz soğan
  • bir tatlı kaşığı domates salçası
  • bir tatlı kaşığı tatlı biber salçası
  • bir tatlı kaşığı tatlı toz biber
  • bir çay kaşığı karabiber
  • üç yemek kaşığı soğuk su
  • üç yemek kaşığı ayçiçeği yağı

tavuk döneri nasıl kurtardım?
  1. tavuk pirzolanın kemiğini çıkardım
  2. sarımsağı, soğanı rendenin ince gözünde rendeledim
  3. ve ardından tel süzgece koydum, bastırarak suyunu çıkardım
  4. çıkan suyu terbiye yapacağım tencerenin içine koydum
  5. üzerine tavuk pirzolası ve ayçiçeği yağı hariç, bütün malzemeleri koydum ve iyice karıştırdım
  6. peşinden karışıma ayçiçeği yağını ilave ettim ve tekrar karıştırdım
  7. tavuk pirzolasını tek tek terbiyeye buladım ve üst üste dizdim
  8. tencerenin kapağını kapadım, bir gece buzdolabında dinlendirdim
  9. öğle vakti teflon tavanın içine bir yemek kaşığı ayçiçeği yağı koydum
  10. tavayı ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  11. ocağı yaktım ve ateşi orta ateşin bir tık üzerine ayarladım
  12. yağ ısınınca tavuk pirzolalarını derisi üzerine yatırdım
  13. ve alt üst ederek nar gibi kızarttım
  14. kızarmış tavuk pirzolalarını bir kaba dizdim
  15. oda sıcaklığına gelince buzdolabına açık olarak koydum
  16. dolapta iki saat beklettim, süre bitiminde dolaptan çıkardım,
  17. ve keskin bıçakla 1-2 mm. kalınlıkta dilimledim
  18. dilimleri az tereyağı içinde hafif kavurdum
  19. ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği