tavuklu kapya biber dolması


Tavuklu kapya biber dolması tarifi: Tavuklu kapya biber dolması yaptığım zaman; çoğu zaman tencerede, bazen evde fırında pişirrim. Her iki pişirme yöntemiyle de dolmalarım güzel olur. Pişme süreleride aynı; tencere fırın farketmez, kırk dakikada pişer. Bilirsiniz, etli veya kıymalı dolmaların iç harç malzemesi aynıdır. Hazırladığınız dolma içini kabak dolmasında, patlıcan dolmasında, çeşitli biber dolmalarında kullanabilirsiniz. Önemli olan, dolmayı nasıl sevdiğinize bağlı olarak; çeşitli baharatlarla, acı veya tatlı biber salçası kullanabilirsiniz. Tavuk kıymasıyle yapılan dolma içi, özellikle benim tarifim, dana kıymasından farklı olmaz. Hatta, ondan daha da lezzetli olur, deneyin, tadın.

Tavuklu Kapya Biber Dolması Malzemesi
kapya  (yani, al veya kırmızı) biber
tavuk kıyması
zeytinyağı
domates
biber ve domates salçası
soğan, sarımsak
pirinç
karabiber, kimyon
kuru kekik, kuru nane
tuz, su
maydanoz

Bir kilo kapya biberlerinin saplarını kestim, çekirdeklerini çıkardım, uç kısımlarını ve gövdesinin birkaç yerini bıçakla deldim. Tavuk göğsünü (250 gr.) rondoda kıyma yaptım. Bir kap içine kıymayı, rendelediğim bir iri domatesi, ince küp doğradığım bir soğanı ve üç diş sarımsağı, yarım kaşık domates ve yarım kaşık acı biber salçasını, 4 kaşık zeytinyağını, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon, kekik, kuru nane, 1 tatlı kaşığı tuzu ve bir tutam kıyılmış maydanozu koydum ve güzelce tek elimle yoğurdum. Tuzuna baktıktan sonra, 1 çay bardağı pirinci ilave ettim ve tekrar yoğurdum. Ardından, iç harcı kapaya biberlerinin ağızına kadar doldurdum. Doldurduğum biberleri tencereye yatık dizidim. İki bardak sıcak su içine yarım kaşık domates salçası, bir çay kaşığı tuz koyup karıştırdıktan sonra, tencereye ilave ettim. Üzerine üç kaşık zeytinyağı gezdirdim. Tencereyi bir defa fokurdattıktan sonra, kapağı kapadım ve ocağı iyicene kıstım. 40 dakika'nın bitiminde ocağı söndürdüm ve dolmayı sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği