ev yapımı nefis tavuk burger tarifi


Ev yapımı nefis tavuk burger tarifi: Tavuk burger; Hamburger ekmeği, tavuk köftesi, çeşitli (kaşar peyniri, salatalık, marul, kıvırcık, domates, soğan gibi) ara malzemelerle birlikte, sos olarak kullanılan hardal, ketçap ve mayonezle yapılır. Tavuk burger'in köftesini damak zevkinize uyan her çeşit baharatla tatlandırabilirsiniz. Tavuk köftesi yapmak için; İllaki tavuk göğsü kullanmanız gerekmez, pekala tavuk budu da kullanabilirsiniz. Sizi bilmem ama ben; Tavuk budu ile yaptığım köftenin, dilimin üzerinde verdiği kayganlık hissinden hoşlanmıyorum, bu da benim takıntım.

Tavuk Burger Köfte Malzemesi
tavuk göğsü
zeytinyağı
soğan
tatlı biber salçası
karabiber, kimyon
kırmızı toz biber
hamburger ekmeği
tuz

Derisiz bir bütün tavuk göğsünü kuşbaşı doğradım ve mutfak robotunda kıyma yaptım. Kıymayı yoğurma kabına koydum. Üzerine bir tane soğan rendeledim. Bir tatlı kaşığı tatlı biber salçası, dört yemek kaşığı zeytinyağı, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon, kırmızı  toz biber, bir tatlı kaşığı tuz koydum ve yoğurdum. Ardından, yoğurduğum harçtan  irice parçalar kopardım, hamburger ekmeği büyüklüğünde köfte şekli verdim ve bir tabağa dizdim. Köfteleri döküm ızgara tava üzerinde önlü arkalı pişirdim. Ardından hamburger ekmeğinin alt parçası üzerine sırayla; bir parça marul, köfte, domates ve soğan dilimi koydum, tuz ektim ve hamburger ekmeğini kapattım. Tavuk burgeri sossuz sevdiğimden, sos kulanmadan oturduğum yerde afiyetle (ne güzel olmuş diye diye) yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği