tavuk, mangal köfte yapımı ve malzemeleri


Tavuk, mangal köfte yapımı ve malzemeleri: Mangal köfte illa ki mangalda pişirilir diye bir kayıt yok. Yaptığınız köfteleri dilediğiniz bir köfte pişirme aleti üzerinde pişirebilirsiniz. Teflon tava, tost makinesi, elektrikli ızgara el hasıl evinizde bulunan her tür pişirme aleti, mangal köftelerinizi kızartmaya uygundur. Köfteyi yoğururken içine galeta unu veya bayat ekmek konabilir, bu sizin tercihiniz. Bana sorarsanız, bunları koymanıza gerek yok. Köfteyi hazırlayıp bir kaba dizip, üzerini streçle kapattıktan sonra bir gün dolapta bekletirseniz, köftelerin tadı bir başka olur. Yine de siz bilirsiniz.

Mangal Köfte Malzemesi
tavuk göğsü
zeytinyağı
soğan
sarımsak
tatlı biber salçası
karabiber, kimyon
kırmızı toz biber
maydanoz, tuz

Altı yüz gram ağırlığında derisiz bir bütün tavuk göğsünü kuşbaşı doğradım ve iki iri diş sarımsakla beraber rondoda kıyma yaptım. Yaptığım kıymayı bir kaba koydum. Üzerine rendelediğim bir soğanı, kıydığım bir tutam maydanozu, dört yemek kaşığı dolusu zeytinyağını, yarım yemek kaşığı tatlı biber salçasını, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon, kırmızı biber ve bir tatlı kaşığı tuzu koydum. Kıymayı bir güzel yoğurdum. Tadına baktım tuzunu ayarladım. Ardından yaptığım köfteden ceviz iriliğinde parçalar koparıp köfte şekli verdim ve bir tabağa dizdim. Köfteleri iyice ısınmış kömürlü mangalda arkalı önlü pişirdim ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği