fırında bütün kanat kızartması


Fırında bütün kanat kızartması tarifi, nasıl yapılır: Tavuk kanadının kanat uçları çıkarılarak kanat ortası ve kanat kökünün bir bütün olarak fırında kızartılmasıdır. Çoğu kasap ve marketlerde bütün kanat ambalajlı olarak, kanat ucu çıkartılmış halde satılıyor. Bütün kanat soslu veya sade olarak fırında kızartılabilir. Bu tarifimde bir kilo bütün tavuk kanadını sade olarak fırında kızarttım. Fırında sossuz bütün kanat kızartmasının nar gibi kızarması için, mutlaka üzerinin yağlanması gerekiyor. Bende öyle yaptım.

Fırında Bütün Kanat Kızartma Malzemesi
bütün tavuk kanadı
zeytinyağı
tuz

Bir kilo tavuk kanadını yıkadım, süzdüm ve bir kap içine koydum. Üzerine bir tatlı kaşığı dolusu tuz serptim ve kanatları bir güzel karıştırdım. Ardından fırın tepsisi içerisine yanmaz kağıt kestim ve yaydım. Tavuk kanatlarını tepsinin içine sıralı bir şekilde dizdim. Bir kap içerisine dört yemek kaşığı dolusu yemeklik zeytinyağı koydum. Elime bir mutfak fırçası aldım ve yağa batırarak her bir kanadın sadece üstlerine sürdüm. Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıttığım fırın orta rafına yerleştirdim. Tam 50 dakika bitiminde (kanatlar kızardıktan sonra) tepsiyi fırından aldım ve sofraya koydum

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği