galeta unlu tavuk kızartması


Galeta unlu tavuk kızartması tarifi: Galeta unlu tavuk kızartması ya da tavuk şinitzel. Hangisi kolayınıza geliyorsa, bu yemeğin ismini siz öyle söyleyin. Galeta unlu kolay tavuk kızartması başta tavuk göğsü, un, yumurta, galeta unu ve kızartma yağı kullanılarak yapılır. Olur ya, elinizin altında galeta unu bulunmaz ise, galeta unu yerine pekala (ince ufalanmış veya rondada çekilmiş) bayat ekmek içi kullanılabilir. Tavuk parçalarını kızartırken tavuk etini una bulamanız size kalmış, isterseniz un kullanmayabilirsiniz. Doğrudan etleri çırpılmış yumurtaya batırdıktan sonra, galete ununa bular ve kızartırsınız. Yarım tavuk göğüsü kızartmak için bir tane yumurta yeterlidir. Eti tatlandırmak için istediğiniz baharatları yumurtayı çırparken kasenin içerisine ilave edebilirsiniz.

Galeta Unlu Tavuk Göğsü Kızartma Malzemesi
tavuk göğsü
galeta unu
buğday unu
yumurta
kızartma yağı

Yarım tavuk göğsünü orta irilikte parçalara böldüm. Bir kase içine bir yumurta kırdım, üzerine bir çay kaşığı tuz ilave ettim ve güzelce çırpma teli ile çırptım. Bu aşamada isterseniz arzu ettiğiniz baharatı kase içine ilave edebilirsiniz. Ben ise, eti yerken baharat kullanmayı tercih ettim. Ardından ayrı ayrı tabak içerisine yeteri kadar un ve galete unu koydum. Tavanın içine, tabanını kaplayacak miktarda kızartma yağı koydum ve ısıttım. Tavuk parçlarını sıra ile un, yumurta, galeta ununa buladım, tavada her iki yüzeyini döndürerek yakmadan kızarttım ve sofraya koydum.. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği