mangalda tavuk etli patlıcan kebabı, nasıl yapılır?


Mangalda tavuk etli patlıcan kebabı, nasıl yapılır? Mangalda tavuklu patlıcan kebabı denediğim ve başarılı bulduğum tavuk yemeklerimden bir başka tat. Tavuk göğüs etinden robotta çektiğim tavuk kıyması ile süper oluyor, denemenizi tavsiye ederim. Bu kebabı yapmak için dikkat edilecek nokta ise, köfteleri şişe dizerken patlıcan halkaları ile köfteleri tamamen birbirine yapıştırmayın. Ayrıca, sulu elektrikli mangalda bu kebabı pişirirken su haznesi içerisini boş bırakın. Bu iki konuya dikkat ederseniz, mangalda tavuklu patlıcan kebabı ağızlara layık lezzette olmasından şüpheniz olmasın. Bu kebap yüksek ısı veren kömürlü, gazlı ve elektrikli mangal dışında başkaca pişirme aletlerinde istenildiği gibi pişirilmiyor. Bu kebabı üstten ısıtmalı elektrikli mangal üzerinde pişirdim. Tavuklu patlıcan kebabı'nı denemek isteyenlere afiyet olsun.

Mangalda Tavuklu Patlıcan Kebabı
tavuk göğsü
patlıcan
zeytinyağı
sarımsak
tatlı biber salçası
karabiber, kimyon
toz kırmızı biber, tuz
soğan, domates
sivri biber, maydanoz

Üç patlıcanı alacalı soydum ve parmak genişliğinde halka parçalara böldüm. Derisiz bir bütün tavuk göğsünü (650 gr.) kuşbaşı doğradım, mutfak robotunda çektim. Bir orta boy soğanı, iki diş sarımsağı rendenin ince gözünde rendeledim. Yoğurma kabına tavuk göğsü, soğan, sarımsak, dört yemek kaşığı zeytinyağı, yarım yemek kaşığı biber salçası, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon, acı toz kırmızı biber ve bir tatlı kaşığı tuz koydum iyicene yoğurdum. Ardından köfte harcından cevizden irice parçalar kopardım, avcumun içerisinde yuvarlayarak şekil verdim. Peşi sıra metal mangal şişlerine bir patlıcan, bir köfte olarak geçirdim. Mangal üzerinde köfteler kızarana kadar çevire çevire pişirdim ve biber, soğan, domates, maydanoz eşliğinde sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği