pirinç sübyeli tavuk göğsü tatlısı yapımı


Pirinç sübyeli tavuk göğsü tatlısı yapımı: Tavuk göğsü tatlısı yapmak için; süt, haşlanmış tavuk göğsü, toz şeker ve kıvam verici olarak pirinç kullanılır. Tavuk göğsü tatlısında pirinç doğrudan kullanılmaz. Özellikle kırık pirinç akşamdan (bir gece boyu) ıslatılır, ardından mutfak robotunda çekilir, süzülür ve çıkan beyaz suyu kullanılır. Pirincin beyaz suyuna pirinç sübyesi adı verilir. Geleneksel sütlü tatlıların yapımında pirinç sübyesi kullanılır. Tavuk göğsü tatlısı yapımında manda ve inek sütü (belirli miktarlarda) birlikte kullanılır. Tatlının yapımında illaki manda sütü gerekmez. Onun yerine doğrudan yağlı inek sütü kullanılabilir. Tavuk göğüs etinin günlük olması tavsiye edilsede, satın aldığınız tavuk göğsü ile tatlınızı yapabilirsiniz. Tatlının yapımında önemli olan malzeme miktarı ve doğru tariftir.

Tavuk Göğsü Malzemesi
tavuk göğsü
süt
kırık pirinç
süt kreması
toz şeker
tuz

Üzerindeki derisi soyulmuş ve yağ kalıntıları alınmış yarım tavuk (300 gr.) göğsünü bol su içinde haşladım ve soğuduktan sonra elimle lif lif ayırdım, yani dittim. Ardından (kokusunun çıkması için) bol su içerisinde yıkadım ve süzdüm. Altı kalın tencerenin içine silme dolu bir çay kaşığı tuz, 6 su bardağı dolusu süt ve 1 çay bardağı dolusu süt kreması koydum ve kaynamaya başlayınca 1.5 su bardağı şekeri ilave ettim, erittim. Üzerine dittiğim tavuk göğsünü ilave ettim ve çırpma teliyle karıştırarak 10 dakika süre boyunca pişirdim. Ardından 2 su bardağı dolusu pirinç sübyesini ilave ettim, göz göz oluncaya kadar karıştırarak (10 dakika) pişirdim. Ardından ocağı söndürdüm ve mikserle 3 dakika boyunca karıştırdım.  Borcam tepsimi sudan geçirdim, karışımı içine yaydım ve üzerini düzelttim. Soğuduktan sonra buzdolabına koydum ve iyice soğuduktan sonra spatula ile dilimleyerek yemeye başladım.

Pirinç Sübyesi
Bir su bardağı dolusu kırık pirinci yıkadım, süzdüm ve bir tencereye koydum. Üzerine 3 su bardağı dolusu ılık su koydum ve bir gece boyu ıslattım. Sabah tatlı yapımına başlamadan önce; tencereyi karıştırmadan içindeki suyu pirinçle yüz yüze kalacak şekilde bir kaba aldım. Tenceredeki pirinci suyu ile birlikte mutfak robotuna koydum ve tamamen parçalanıp sütü çıkıncaya kadar çektim. Ardından süzgeçle süzdüm, posasını attım ve 2 bardak sütünü tatlı yapımında kullandım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği