tavuk çul yemeği


Tavuk çul yemeği, tarifi ve nasıl yapılır? Tavuk çul yemeği, tavuk yemekleri arasında yapılıp tadılası harika bir lezzet. Arnavutluk mutfak tatları arasında bulunan bu yemeğin bir benzeri de, orta anadoluda tavuk çullama yemeği olarak yapılmaktadır. Tavuk çullama yemeği ve tavuk çul yemeği soğan hariç aynı malzemelerden yapılmaktadır. Fakat, her iki yemeğinde birbirlerine benzemez tatları var. Tavuk çullama, haşlanmış tavuk eti, tereyağı, tavuk suyu ve kavrulmuş un ile yapılan muhallebi kıvamında bir yemek. Tavuk çul yemeği ise, kavrulmuş un ile yapılan salça soslu muhteşem lezzetli bir yemek. Bu yemek yapımında istenilen tavuk bölümleri kullanılabilir.

Tavuk Çul Yemeği Malzemesi
tavuk incik
kuru soğan
domates salçası
tereyağı ve zeytinyağı
karabiber, toz kırmızı biber
un, su, tuz

Beş adet tavuk inciği yıkadım ve süzdüm. Tencereye 1 yemek kaşığı tereyağı, iki yemek kaşığı zeytinyağı koydum ısıttım. Üzerine yemeklik doğradığım orta boy bir soğanı ilave ettim kavurdum. Ardından bir yemek kaşığı (fazla tepeli doldurmadığım) buğday unu'nu kattım kavurdum. Üzerine yarım yemek kaşığı domates salçası ilave ettim kavurdum. Peşi sıra 2 su bardağı dolusu sıcak su, birer çay kaşığı ölçüsünde karabiber, kırmızı toz biber ve 1 tatlı kaşığı tuzu ilave ettim. Yemeğin tuzunu ayarladım ve tavuk incikleri dizdim. Tencereyi bir defa fokurdattım, kapağını kapattım, ocağı iyicene kıstım.  Yemeği ağır ateşte 50 dakika süre ile pişirdim, ocaktan aldım  ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği