soya soslu kremalı tavuk


Soya soslu kremalı tavuk tarifi: Tariflerimde elimden geldiğince yabancı salça, sos ve benzeri malzemeleri kullanmamaya dikkat ederim. İnsanlarımızın yaşadığı yerleri gözönüne alarak, bu malzemeleri tedarik edemiyeceklerini düşünürüm. Soya soslu kremalı tavuk göğsü kavurma tarifim de, çekince koyduğum tariflerimden biri. Fakat; bu yemeğin tat ve lezzeti fazlaca ağır bastığından, malzemeleri tedarik edebilecek insanlarımız için yayınlıyorum. Ailemizde fazla nüfus olmadığından yemeklerimi çoğunlukla iki veya üç kişilik hazırlarım. Bu tarifte yarım tavuk göğüsü kullandım ve iki kişiye yetecek miktarda yemeğimiz oldu. Yemeğin yanına domatesli pirinç pilavı, çoban salatası yaptım ve sofraya koydum.

Soya Soslu Kremalı Tavuk Göğsü
tavuk göğsü
tereyağı
zeytinyağı
soya sosu
süt kreması
karabiber
tuz

Yarım derisiz tavuk göğsünü (300 gr.) jülyen (ince şeritler halinde) doğradım. Wok tavaya iki kaşık zeytinyağı, bir tatlı kaşığı tereyağı koydum erittim. Üzerine tavuk göğsünü ilave ettim etler beyazlaşıncaya kadar, yüksek ısıda kavurdum. Ardından birer çimdik karabiber ve tuz serptim, karıştırdım. Üzerine üç yemek kaşığı süt kreması koydum ve suyunu çekene kadar kavurdum. Peşi sıra, iki yemek kaşığı soya sosunu ilave ettim. Ardından etleri karamelize oluncaya kadar kavurduktan sonra, ocaktan aldım ve afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği