tavuklu tepsi kebabı


Tavuklu tepsi kebabı tarifi: Tavuklu tepsi kebabı özel yemeklerimden biri. Bu yemek içinde tavuk göğsü kullanırım ve eti bıçakla kıyarım. Bu tarifimdeki tavuklu tepsi kebabını yapacak bayanlar zorlanmasın diye, tavuk göğsünü küçük küpler halinde doğradıktan sonra mutfak robotunda (macun olmayacak şekilde) çektim. Sonuç olarak bu yemek, eti bıçakla kıyıp yaptığım yemekten hiç farklı olmadı. Robotta eti fazla parçalatmadığınız sürece sizde sonuçtan memnun kalırsınız. Bilirsiniz, kendi suyu ile pişen et yemekleri (dalyan köfte, rosto gibi) et pişerken suyunu kaybeder. Bu sırada ete ilave ettiğiniz tuz açığa çıkar ve yemeğiniz tuzlu olur. Bu sebeple ete tuz ilave ederken bir tatlı kaşığını doldururken tepeli doldurmayın. Bu yemek için diğer bir ayrıntı ise, kuru nane keskin baharat olduğundan etin içerisine çok az ilave etmektir.

Tavuklu Tepsi Kebabı Malzemesi
tavuk göğsü
zeytinyağı
soğan
tatlı biber salçası
domates
al biber, sarımsak
karabiber, kimyon
kırmızı toz biber
kuru nane
maydanoz, tuz
30 cm. yuvarlak tepsi

Bir bütün (650 gr.) tavuk göğsünü ince dilimledim ve tavla zarı iriliğinde doğradım. Ardından mutfak robotuna koydum, bir iki tur attırdıktan sonra robottan fırın tepsisine aldım. Üzerine iki iri diş sarımsağı, uzunlamasına ikiye bölüp çekirdeğini çıkardığım al (kapya) biberi, kabuğunu soyduğum bir domatesi, bir tutam maydanozu ve bir orta boy soğanı kıydım koydum. Peşi sıra dört yemek kaşığı zeytinyağı, yarım kaşık tatlı biber salçası, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon, kırmızı toz biber, bir tatlı kaşığı tuz ve bir çimdik kuru nanayi ilave ettim. Malzemeyi iyicene yoğurdum ve tepsinin içine yaydım. Tepsiyi açık olarak, önceden 200°C’ye ısıttığım fırının orta rafına sürdüm. 35 dakika bitiminde tepsiyi fırından aldım, dilimledim ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği