tavuklu adana kebabı


Tavuklu adana kebabı tarifi: Tavuk yemekleriyle ilgilendiğimden beri, hep aklımda çoğunluğun damak zevkine hitap edebilecek bir yemek çeşiti geliştirmek yatardı. Deneme yanılma yoluyla tavuk but ve göğüs eti kullanarak değişik yemek denemelerim oldu ve olmaya da devam edecek. Tavuklu adana kebap bu çalışmamın ürünüdür. Tavuk etli adana kebabı tat ve lezzettini anlatmama gerek yok. Bu konuda şunu söyleyebilirim, tavuk etli ızgara çeşitleri arasında bu yemeğim bir numaradır. Lezzeti, yumuşaklığı ve sulu halde yerken ağızda dağılıyor olması istediğim sonuçtu ve bunu başardım.

Tavuklu Adana Kebabı
tavuk göğsü
zeytinyağı
sarımsak
tatlı biber salçası
karabiber, kimyon
maydanoz ve tuz

Bir bütün (600 gr.) tavuk göğsünü kesme tahtası üzerinde (ince şeritler halinde kestikten sonra) tavla zarından küçük olacak şekilde doğradım. Üzerine iki iri diş sarımsağı, bir tutam maydanozu kıydım koydum. Ardından bıçakla bütün malzemeyi karıştırdıktan sonra, bir iki dakika süre ile kıydım ve bir kaseye koydum. Üzerine dört yemek kaşığı dolusu zeytinyağı, normal dolulukta bir yemek kaşığı tatlı biber salçası, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon ve bir tatlı kaşığı dolusu tuz ilave ettim. Et ve baharatlar özleşsin diye bir güzel yoğurdum, üzerini kapadım ve bir saat süre ile buzdolabında dinlendirdim. Ardından dolaptan çıkardım, avuç içi dolusu etten parça aldım ve avucumu sıkarak yuvarladım. Peşi sıra, ahşap kalın çöp şişi ete sapladım ve parmaklarımla sıvazlayarak eti şişin üzerine yapıştırdım. Ocak üzerinde demir döküm ızgaramı ısıttım ve üzerini yağladım. Şişleri üzerine sıraladım ve ikişer dakika süre ile alt üst ederek tavuklu adana kebabını pişirdim ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği