tavuk kuru köfte kızartması, malzemesi ve yapılışı


Yemek yapma konusunda tutkulu biriyim. Özellikle tavuk yemeklerini daha nasıl iyi yapabilirimin çalışmasını yapıyorum. Son zamanlarda tavuk göğsünü lezzetlendirmek adına (mükemmel olmasa da) epey yol katettim. Tavuklu kuru köfte yemeğim bu çalışmamın bir sonucu. Köftemin lezzetini tarifime uygun hazırlayıp tatdıktan sonra farkedersiniz. Bu köfteden fazla miktarda yapacaksanız, tavuk göğsünü dilimleyin ve küçük kuşbaşı doğrayın. Ne kadar küçük doğrarsanız o kadar iyi sonuç alırsınız. Doğradığınız tavuk göğsünü mutfak robotuna koyun ve bir iki tur attırdıktan sonra robottan alın. Yani, etiniz macun kıvamında olmasın. Diğer bir ayrıntı ise, köfteyi kızartırken ocağın büyük gözünün yarım ısısında kızartın. Aleviniz harlı olmasın ve köfteyi pembe renk alana dek çevire çevire kızartın. Köfteler zaten çabuk pişecektir, pişmeyecek kaygınız olmasın.

Tavuk Kuru Köfte Malzemesi
tavuk göğsü
zeytinyağı
sarımsak
tatlı biber salçası
karabiber, kimyon
toz kırmızı biber, tuz
kızartma yağı

Derisi alınmış yarım (300 gr.) tavuk göğsünü ince dilimlere böldüm ve küçük kuşbaşı doğradım. Ardından kesme tahtası üzerinde bıçakla iyicene kıydım. Bir iri diş sarmsağı ve bir küçük soğanı rendenin ince gözünde rendeledim. Yoğurma kabı içine tavuk göğsünü, rendelediğim sarımsağı ve soğanı koydum. Üzerine iki yemek kaşığı zeytinyağı, bir tatlı kaşığı biber salçası, birer çay kaşığı ölçüsünde karabiber, kimyon, toz kırmızı (acı) biber ve bir tatlı kaşığı ölçüsünde silme tuz koydum karıştırdım. Ardından üzerini kapattım ve dinlenmesi için (bir saat) buzdolabına kaldırdım. Süre bitiminde dolaptan aldım. Teflon tava içine tabanını örtecek miktarda ayçiçek yağı koydum ve ısıttım. Köfte harcından ceviz iriliğinde parçalar kopardım, avcumun içerisinde sıkarak şekil verdim ve yağ içerisinde (pembe renk alıncaya kadar) çevirerek kızarttıktan sonra sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği