tavuk incik kapama


Tavuk incik kapama tarifi: Fırında tavuk kapama tavuğun her yerinden yapılır. Pilavı için bulgur pirinç farketmez, istediğinizi kullanabilirsiniz. Ayrıca, pirinç veya bulgur ölçüsüde farketmez. İhtiyacınız ölçüsünde pirinç veya bulgurla pilavınızı yaparsınız. Yapmanız gereken, pilav fırında tavuk suyu ile pişeceğinden bir ölçü pirince iki ölçü tavuk suyu kullanmanız gerekir. Tavuk inciği tencerede iriliğine göre 30 ila 40 dakika arasında haşlanır. Bendeniz etin iyi pişmişini severim, bu sebeple incikleri bir saat haşlarım. Bir de, yemeklerimi kısık ateşte pişirdiğimden dolayı pişirme yöntemim sorun çıkarmaz. Pilav içerisinde soğan, domates görmek istemeyenler için tarifim dayatma peşinde değildir. İsterseniz soğan ve domatesi kullanmazsınız. Afiyet olsun.

Tavuk İncik Kapama
tavuk incik
pilavlık pirinç
tereyağı
ayçiçeği yağı
soğan
domates
tuz, su

Bir soğanı yemeklik doğradım, bir domatesi rendeledim. Yedi tane tavuk inciğini yıkadım, tencereye koydum. Üzerini kapatacak miktarda soğuk su ve bir tatlı kaşığı dolusu tuz ilave ettim. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynattım, kapağını kapadım ve ocağı iycene kıstım. Bir saat sonra, tencereyi ocaktan aldım ve incikleri bir tabağa çıkardım. Bir su bardağı dolusu pirinci temiz suyu çıkıncaya kadar yıkadım ve süzdüm. Pilav tenceremede bir yemek kaşı tereyağı ve bir kaşık ayçiçek yağı ile sırasıyle soğanı, pirinci ve rendelediğim domatesi kavurdum. Üzerine iki su bardağı dolusu tavuk suyu döktüm, karıştırdım ve tuzunu ayarladım. Tencereyi bir defa fokurdattım ve ocaktan aldım. Ardından fırın tepsisine yaydım, üzerine aralıklı incikleri dizdim. Tepsiyi açık olarak, önceden 200°C’ye ısıttığım fırının orta rafına sürdüm. 20 dakika süre bitiminde tepsiyi fırından aldım. Üzerini alüminyum folyo ile kapattım ve 15 dakika dinlendirdikten sonra sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği