patatesli tavuk tava


Patatesli tavuk tava, nasıl yapılır: Patatesli tavuk tava yapmak için; tavuk budu veya tarifimde olduğu gibi tavuk göğsü kullanılır. Tavuk yemekleri arasında patatesli tavuk tava en sevdiğim yemeklerden biridir. Bu yemeği lezzetinden dolayı sevdiren en önemli konu, etin terbiye edilerek uzun süre buzdolabında bekletilmesi desem yeridir. Resimde gördüğünüz patatesli tavuk tava yemeğinin etini terbiye ettikten sonra, özellikle 48 saat dolapta beklettikten sonra pişirdim. Lezzet açısından sonucun mükemmel ötesi birşey olduğunu yemeği yiyenler tarafından söylendiğini belirtirim. Siz etinizi terbiye ettikten sonra istediğiniz süre boyunca buzdolabında dinlendirdikten sonra pişirebilirsiniz, tercih sizin.

Patatesli Tavuk Tava
tavuk göğsü
domates salçası
yoğurt
zeytinyağı
karabiber
kırmızı toz biber
soğan ve sarımsak suyu
patates, domates, sivri biber
tuz
teflon tava

Bir bütün tavuk göğsünü irice parçalara böldüm ve bir tatlı kaşığı tuz serperek güzelce karıştırdım. Tenceremin içerisine bir orta boy soğan ve iki diş sarımsaktan çıkarttığım suyu, bir yemek kaşığı domates salçası, üç yemek kaşığı zeytinyağı, iki kaşık yoğurt, bir çay kaşığı karabiber ve bir çay kaşığı toz kırmızı biberi koydum ve karıştırdım. Üzerine tavuk göğsünü ilave ettim ve karıştırdım. Buzdolabında 48 saat dinlendirdikten sonra, teflon tavamı kızgın hale getirdim ve üzerini yağladım. Peşi sıra, etleri üzerine dizdim ve iki tarafını pişirdim. Kızarttığım patates, domates ve sivri biber eşliğinde sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği