kaşar peynirli menemen tarifi


Kaşar peynirli menemen tarifi: Lezzetli menemen yapımının ilk şartı; domateslerin olgun olması, içerisinin beyaz olmaması ve çekirdek yuvalarında yeşillik bulunmaması gerekir. En güzel menemen yaz mevsiminde yetişen domatesten yapılır. Kış mevsiminde yapılacak menemen için; konserve domates veya derin dondurucuda bulunan domatesin kullanılması gerekir. Elinizde hazır domates bulunmuyorsa eğer, serada yetişen salkım domatesi kullanmanızı tavsiye ederim. Domatesinizin içerisinde bulunan yeşil kısmı su altına tutarak mutlaka gidermeniz gerekir. O yeşil kısımlar menemeninizi ekşi yapar. Normal menemen pişirildikten sonra; üzerine rendelenmiş yağlı taze kaşar peyniri serperseniz, menemeniniz kaşarlı menemen olur.

Kaşarlı Menemen
yumurta
domates
soğan
sivri biber
tereyağı
kaşar peyniri
karabiber, pul biber
tuz

Üç orta boy domatesi ve bir orta boy soğanı yemeklik doğradım. Bir sivri biberi halka doğradım ve 50 gr. taze kaşar peynirini rendeledim. Kapaklı tavamın içine bir yemek kaşığı tereyağı koydum erittim. Üzerine sırası ile soğanı, sivri biberi ilave ettim kavurdum. Ardından doğradığım domatesi ve birer çay kaşığı ölçüsünde karabiber, pul biber ve tuz'u ilave ettim kavurdum. Domates suyunu salınca tavamın kapağını kapattım ve ocağı iyicene kıstım. Domates suyunu çektiğinde iki yumurta kırdım ve malzemelerle hafif karıştırdım. Yumurtanın beyazı katılaşırken üzerine kaşar peyniri serptim. Peynir eridiktan sonra tavayı ocaktan aldım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği