acı soslu kanat


Acı soslu kanat tarifi: Tavuk kanat, özel pişirme teknikleri dışında (soslu veya sade olarak) önceden 200°C derecede ısıtılmış fırında (sulu veya çıtır olarak) 25 ila 40 dakikada arasında pişer. Buzdolabından henüz çıkmış tavuk kanat fırına doğrudan verilirse, pişme süresi uzar. Tarifimde, mutfaklarımızda bulunan malzemelerle acı sos hazırladım ve 1 kilo ağırlığındaki tavuk kanatlarını bu sosla terbiye ettim. Acı sos terbiyesi için; tatlı biber salçası, domates salçası, soğan ve sarımsak suyu, yoğurt, süt, ayçiçeği yağı, pul biber, kırmızı toz biber, karabiber, kimyon ve tuz kullandım. Sos içerisindeki kanatları buzdolabına kaldırdım ve 24 saat dinlendirdim. Ardından dolaptan aldım ve fırın tepsisi yağladım ve tavuk kanatlarını yaydım. Tepsi üzeri açık olarak fırında pişirdim. Acı sos dediysem de, herkesin yiyebileceği acılıkta olduğundan güvenle ölçülerimi kullanabilirsiniz.

Fırında Acı Soslu Kanat Kızartması
tavuk kanat
yoğurt ve süt
domates ve tatlı biber salçası
soğan ve sarımsak suyu
ayçiçek yağı
pul biber ve kırmızı toz biber
karabiber ve kimyon
tuz

Bir kilo tavuk kanadını yıkadım ve süzdüm. Kanatları kesme tahtası üzerine yatırdım, çatalı batırarak iki tarafından deldim. Sos yaptığım tencereye bir orta boy soğan ve iki diş sarımsaktan çıkarttığım suyu, iki yemek kaşığı yoğurt, bir çay bardağı soğuk süt, yarım yemek kaşığı domates salçası, yarım yemek kaşığı tatlı biber salçası, beş yemek kaşığı ayçiçek yağı, birer tatlı kaşığı dolusu pul biber, kırmızı toz biber, karabiber, kimyon ve tuz koydum ve iyicene karıştırdım. Üzerine tavuk kanalarını ilave ettim. Kanatları sosa elimle iycene buladım ve en son avcumun içi ile kanatları tenceremin tavanına baskıladım. Tenceremin kapağını kapadım, buzdolabıma koydum ve bir gün beklettim. Ardından fırınımı 200°C dereceye ısıttım. Fırın tepsimin tabanını ayçiçek yağı ile hafif yağladım, kanatları üzerine dizdim ve tepsiyi fırının orta rafına sürdüm. Tam 25 dakika bitiminde tepsiyi fırından aldım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği