maydanoz ve dereotlu tavuk kızartması


Maydanoz ve dereotlu tavuk kızartması tarifi: Otlu tavuk kızartması, tavuk budu veya tavuk göğsü ve çeşitli taze baharatlar kullanılarak yapılır. Bu baharatlar arasında taze dereotu, maydanoz ve taze fesleğeni sayabiliriz. Mutfağınızda bulunan ve damak tadınıza uyan her çeşit taze baharatı, otlu tavuk kızartmasında kullanabilirsiniz. Otlu tavuk kızartması yaparken; ocak ısısını yüksek kullanmamaya özen göstermeliyiz. Ayrıca; tava içerisindeki etleri sıkca alt üst ederek pişirmeliyiz ki, baharatlar yanmasın. Otlu tavuk kızartması için, taze baharatlar ince kıyılır ve birbirleriyle karıştırılır. Kızartma için hazırlanmış tavuk etleri önce un'a bulanır. Sonrasında çırpılmış yumurtaya bulandıktan sonra, kıyılmış taze bahartlarla kaplanır ve fazla kızgın olmayan yağ içerisinde kızartılır.

Otlu Tavuk Kızartması
tavuk göğsü
maydanoz, dereotu
yumurta
un ve tuz

Bir bütün tavuk göğsünü uygun irilikte doğradım ve üzerine tuz serptim. Birer tutam maydanoz ve dereotunu bıçakla kıydıktan sonra karıştırdım. İki yumurtayı kase içine kırdım ve az tuz ekerek çırpma teli ile çırptım. Bir çay bardağı ayçiçek yağını tavaya koydum ve ısıttım. Tavuk etlerini sırasıyle önce una, peşi sıra yumurtaya, sonrasında dereotu ve maydanoz karışımına buladım. Hazırlamış olduğum etleri tava içerisine dizdim ve sıkca alt üst ederek kızarttım. Ardından hazırladığım patates dilimlerini ve mantarları aynı yağ içerisinde hafif kızarttıktan sonra yemeğimle birlikte sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği