patlıcan beğendili, kapya biberli, tavuk göğsü kavurması


Patlıcan beğendili, kapya biberli, tavuk göğsü kavurması: Beğendili tavuk sote, tavuk göğsü veya tavuk but etinin çeşitli sebzelerle kavrulduktan sonra, istenilen beğendi ile sunulmasıyle oluşan yemektir. Beğendi nedir? Çeşitli sebzelerin ( sebzenin özelliğine göre; haşlanması, kavrulması ya da közlenmesinin ardından) ezilmesi veya püre haline getirildikten sonra beşamel sosla karıştırılmasıdır. Beşamel sos nedir? Beşamel sos, belirli ölçüde tereyağı içinde buğday un'unun kavrulması ve ardından soğuk süt ilave edilerek kıvamlı sos haline getirilmesidir. Beşamel sos yapımında temel ölçü; kullanılacak tereyağı ağırlığında un kullanılmasıdır. Süt ölçüsü ise, sosun kıvamına göre istenilen miktarda süt kullanılabilir. Yemeklerde en fazla kullanılan ıspanak beğendi, kabak beğendi, patates beğendi, patlıcan beğendi ve kuşkonmaz beğendi çeşitleridir.

Beğendili Tavuk Sote
tavuk göğsü
soğan, domates
al biber (kapya biberi), köy biberi
sarımsak, yemeklik yağ
karabiber, kimyon, pul biber
patlıcan, un, tereyağı, süt
tuz

Üç tane patlıcanı ocak üzerinde közledim, kabuğunu soydum ve suyunun süzülmesi için tel süzgecinin içine koydum. Tavuk sotemi pişirdikten sonra patlıcanlı beğendimi şöyle yaptım. Önce soyulmuş patlıcanları incecik kıydım ve kaşığın arkası ile macun kıvamına getirirdim. Tavanın içine 20 gram tereyağı koydum erittim. Üzerine 20 gram buğday unu koydum unun kokusu çıkıncaya kadar ağır ateşte kavurdum. Ardından ağır ağır bir su bardağı dolusu (200 gr.) soğuk sütü ilave ettim ve çırpma teli ile güzelce karıştırarak pürüzsüz bir beşamel sos elde ettim. Bu sosun içerisine patlıcanı ilave etim ve güzelce karıştırdım ve tuzunu ayarladım.

Bir tavuk göğsünü kuşbaşı doğradım. Bir soğanı yemeklik, bir al biber ile bir köy biberini yarım ay, iki diş sarımsağı irice doğradım. İki domatesi soydum ve yemeklik doğradım. Tava içine üç kaşık ayçiçek yağı koydum. Üzerine doğradığım eti koydum ve suyunu çekinceye kadar kavurdum. Eti tavanın kenarına çektim ve orta yere sırasıyle soğanı, biberleri, sarımsağı ilave ettim ve kavurdum. Ardından domatesi ilave ettim ve bütün malzemeyi iyicene karıştırdım. Domates suyunu çekinceye kadar malzemeleri bir güzel kavurduktan sonra, üzerine birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, kimyon ve bir tatlı kaşığı tuz ilave ettim iycene karıştırdım ve ocaktan aldım. Ardından, servis tabağıma patlıcanlı beğendiyi yaydım, üzerine tavuk soteyi koydum ve afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği