fırında tavuk rosto


Fırında tavuk rosto yapımı ve malzemesi: Tavuk rosto, tavuk kıymasından yapılıyor olsa da, lop tavuk etinden yapılan tavuk rostonun tadına doyum olmaz. Fırında tavuk rosto sade yapılabildiği gibi; havuç, patates ve iç bezlye kullanılarak sebzeli de yapılabilir. Tavuk rosto yemeğini sebzeli yapmak isterseniz, havucu ve patatesi tavla zarı şeklinde doğradıktan sonra ayrı ayrı kaplarda haşlayın. Aynı şekilde iç bezelyeyi de haşalyın ve rostonun yanına ilave edin. Yine, her işin bir kolayı olduğu gibi; fazla zahmete girmeden konserve garnitür kullanmanız işinizi kolaylaştırır. Hazır garnitür konserveyi süzün, yıkayın ve tavuk rostonuzu yaparken kullanın. Tavuk rosto tavuk göğsünden yapılır. Derisiz bir bütün tavuk göğsü rulo yapılır, iple bağlanır, kenarlarından delinir ve su içierisinde haşlanır. Et delinir ki, haşlanırken çıkan buhar etin şeklini bozmasın. Haşlanan tavuk eti dilimlenir ve hazırlanan sosla birlikte fırında kızartılır.

Fırında Tavuk Rosto
tavuk göğsü
tereyağı
domates salçası
havuç, bezelye, patates
karabiber, kekik
tuz, su

tepsi

Bir bütün tavuk göğsünü rulo yaptım ve ip kullanarak bağladım. Ardından ruloyu bir çok yerinden kürdanla deldim. Tencerede kaynattığım su içerisine ruloyu koydum ve 20 dakika haşladım. Süre bitiminde ruloyu soğuk su dolu kabın içinde soğuttum. Ardından eti bir santim kalınlıkta doğradım. Resimdeki gibi eti borcam tepsinin içine koydum. Boşluklarına hazır garnitür koydum, üzerine karabiber, kekik ve tuz ektim. Sebzelerin üzerini kapatacak miktarda sıcak su ilave ettim. Kaşığıma tepelice doldurduğum tereyağını erittim ve yarım kaşık salçayı az tuz ekerek kavurdum. Ardından iki üç kaşık kadar sıcak su koyarak salçayı incelltim. Hazırladığım salçalı sosu et ve sebzlerin üzerine döktüm. Borcam tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıtığım fırında yarım saat pişirdim ve yaptığım sade pirinç pilavı ile sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği