tencerede but haşlama, bir çift tavuk but tarifi


Tencerede but haşlama, bir çift tavuk but tarifi: Tavuk budu tarifimde olduğu gibi tencerede veya düdüklü tencerede haşlanır. Zaman darlığı nedeniyle but haşlamanın en kolay yolu, düdüklü tencerede haşlamaktır. Düdüklü tencerede but on dakikada haşlanır. But olsun, incik olsun tavuk eti haşlarken haşlama suyunun ölçüsüne dikkat etmemiz gerekir. Tavuk sulu yemek yapmak istersek haşlama suyunu bol kullanmalıyız. Tencerede ya da düdüklü tencerede parça tavuk haşlarken, 1 litre su için 1.5 tatlı kaşığı tuz ölçüsüsü yeterlidir.

Tencerede But Haşlama
tavuk budu
su
tuz

İki tane derisi üzerinde tavuk budunu yıkadım ve süzdüm. Tencereyi ocağın üzerine oturttum, içerisine butları koydum. Üzerini kapatacak miktarda 1 litre su ve 1.5 tatlı kaşığı tuz koydum. Tencere fokurdadıktan sonra, kapağını kapatım ve ocağı iycene kıstım. Baktım saatıma, bir saat bitiminde ocağı söndürdüm. Butun haşlama suyu ile güzelce domatesli pirinç pilavı yaptım ve but eşliğinde sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği