wok tavada sebzeli tavuk, sote (kavurma) nasıl yapılır?


Wok tavada sebzeli tavuk, sote nasıl yapılır? Tavuk göğsü veya tavuk budu ile mevsimsel sebzelerin kavrulmasıyle yapılır. İstenilen tavuk eti ve elde bulunan sebzeler kuşbaşı ya da jülyen (şerit veya kibrit dilimi şeklinde) doğranarak yapılır. Sebzeli tavuk sote tavada, tencerede ve uzak doğu ülkelerinin kullandığı wok tavada yapılır. Yemeğin yapımında su istenirse kullanılabilir, doğru olan ise; yemeği tavuk etinin ve sebzelerin kendi suyu ile yapmaktır. Sebzeli tavuk sote yemeğinde her çeşit sebze kullanılabilir. Bu sebzeler arasında soğan, domates, her çeşit taze biber, her cins mantar, havuç gibi sebzeler olabilir. Yemeği tatlandırmak için; sarımsak, karabiber, pul biber, kekik, kimyon ve maydanoz gibi baharatlar kullanılabilir.

Wok Tavada Sebzeli Tavuk Sote
istediğiniz miktarda tavuk eti
yemeklik yağ, salça
soğan, domates
havuç, sivri biber
mantar, sarımsak
karabiber, pul biber
kekik, kimyon
tuz

Yarım kilo tavuk göğsünü ve yarım kilo kayın mantarını 1cm. kalınlıkta şeritler halinde doğradım. Aynı şekilde bir iri havuç ile iki sivri biberide doğradım. Üç orta boy domatesi rendeledim. Bir iri soğanı piyaz (yani yarım ay şeklinde) doğradım. Dört diş sarımsağı soydum bütün bıraktım. Tavanın içinde beş kaşık zeytinyağı ile tavuk etini bıraktığı suyu çekinceye kadar kavurdum. Peşinden sıra ile soğan, sivri biber, havuç, bir tatlı kaşığı domates salçası, rendelenmiş domates ilave ettim kavurdum. Üzerine mantar, sarımsak, birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, kekik, kimyon ilave ettim karıştırdım. Mantar suyunu salıp kaynamaya başlayınca tavanın üzerini bir kapak ile kapatım ve ocağı iycene kıstım. Yemek suyunu çekince ocaktan aldım, bir tatlı kaşığı tuz ilave ederek tuzunu ayarladım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği