fırında domates soslu tavuk pirzola


Soslu tavuk pirzola tarifi: Fırında terbiyeli domates soslu tavuk pirzola, vakti dar olanlar için zahmetsiz bir yemek. Terbiyesini hazırlamak oldukça basit ve kolay. Arzunuza göre tatlı ya da acı biber salçası, sıvı yağ, çeşitli baharatlar ve tuz ile hazırladığınız sos içinde tavuk pirzolaları terbiye edesiniz. Vaktiniz varsa pirzolaları buzdolabında bir gün bekletirsiniz, vaktiniz yoksa anında fırın tepsisine dizer, üzerine dilediğiniz sebzeleri ilave ederek fırına sürebilirsiniz. İlave edeceğiniz sebzeler soğan, domates, patates, sivri biber ve havuç olabilir. Sebzelerle birlikte fırında tavuk pirzola yemeği yapmak tamamen tercihinize kalmış, tepsinizi dilediğiniz şekilde hazırlayabilirsiniz. Tarifimde derili tavuk pirzolalarını biber salçası, ayçiçek yağı, pul biber ve tuz ile hazırladığım sosa buladım, tepsiye dizdim. Üzerine rendelediğim domatesi, sarımsak, karabiber, kekik, tuz ile karıştırarak ilave ettim ve fırında kızarttım.

Fırında Soslu Tavuk Pirzola
tavuk pirzola
tatlı biber salçası
ayçiçek yağı
pul biber
sarımsak
domates
karabiber, kekik
tuz

Üzeri derili bir kilo tavuk pirzolasını güzelce yıkadım ve süzdüm. Bir kap içine üç kaşık dolusu ayçiçek yağı, bir yemek kaşığı silme doldurduğum tatlı biber salçası, bir tatlı kaşığı pul biberi koydum ve karıştırdım. Salçanız tuzlu ise, sos içerisine tuz katmanız gerekmez, değilse sosa tuz ilave etmelisiniz. Ardından tavuk pirzolalarını tek tek kabın içerisine koydum ve sosa buladım. Eti kap içinde iki saat buzdolabında beklettikten sonra çıkarıp derisi üzerine tepsiye dizdim. İki orta boy domatesi, üç diş sarımsağı rendeledim ve üzerine birer çay kaşığı ölçüsünde karabiber, kekik, tuz ilave ettim ve karıştırdım. Hazırladığım sosu tepsideki pirzolaların üzerine yaydım. Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıttığım fırının orta rafına sürdüm ve 40 dakika süre ile kızarttım. Ardından fırından aldım, tereyağlı sade bulgur pilavı ve cacık eşliğinde sofraya koydum. Afiyet olsun, bize..

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği