tavuklu maskulin salata tarifi


Tavuklu maskulin salata tarifi: Tavuklu maskulin salata yapımı için; maskulin salata yaprakları ve jülyen tavuk kızartması gerekir. Maskulin salata, salata yapılan bitki çeşitlerinin körpe yapraklarının karışımından oluşur. Bu bitkiler kuzu kulağı, hindiba, roka, ıspanak, radicchio, frisee, marul, pancar ve benzeri bitkilerdir. Bu bitkilerin yaprakları biraraya getirilir, harmanlandıktan sonra salata yapımında kullanılır. Maskulin salata yeşilliklerini büyük marketlerde ambalajlı olarak, temizlenmiş ve yıkanmış olarak bulmamız mümkün. En leziz, tavuklu maskulin salatasının kızartılmış tavuk göğsü etiyle yapıldığını söyleyebilirim. Tavuk göğsü şeritler halinde doğranır, terbiye edildikten sonra (yumurta ve un kullanılarak) yağ içerisinde kızartılır. Ardından, kızarmış tavuk eti maskulin yeşillikleriyle karıştırılır ve üzerine salata sosu gezdirilir.

Tavuklu Maskulin Salatası Malzemesi
maskulin yeşillikleri
tavuk göğsü
domates salçası
yumurta, un
yoğurt, süt
soğan, sarımsak
karabiber, toz biber
kızartma yağı
tuz

Bir bütün tavuk göğsünü şeritler halinde "jülyen" doğradım. Tenceremin içerisine bir küçük boy soğan ve bir diş sarımsaktan çıkarttığım suyu, bir yemek kaşığı yoğurt, bir tatlı kaşığı domates salçası, üç yemek kaşığı ayçiçek yağı, bir çay bardağı süt, birer çay kaşığı karabiber, kırmızı biber, tuz koydum ve karıştırdım. Üzerine jülyen doğradığım tavuk göğsünü ilave ettim ve güzelce karıştırdım. Tenceremin kapağını kapadım ve buzdolabına koydum. Tencereyi 3 saat dinlendirdikten sonra dolaptan çıkardım. Bir tane yumurtayı bir çay kaşığı tuz ile çırptım ve tencereye ilave ettim. Tenceredeki malzemeleri bir güzel karıştırdım. Ardından bir kap içine bir su bardağı dolusu un koydum. Teflon tavamın içine bir çay bardağı ayçiçek yağı koydum ısıttım. Etleri tek tek una bulayarak kızgın yağ içerisinde "pembe renk alıncaya kadar" hepisini kızarttım. Etler soğuduktan sonra, salata kasemde maskulin yeşillikleri ile karıştırdım, tuzunu ektim. Üzerine zeytinyağı, limon suyu ve karabiberden oluşan salata sosunu gezdirdim. Hazırladığım maskulin salatamı soframa koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği