fırında sebzeli tavuk baget nasıl yapılır


Fırında sebzeli tavuk baget nasıl yapılır? Adına ne derseniz; tavuk incik ya da tavuk baget, seçim sizin dilediğinizi söyleyin. Fırında sebzeli tavuk bageti bazen, susuz veya sulu olarak yaparım. Bu tarifimde ekmeğimi banayım diye, bagetleri fırında sulu yaptım. Sulu yaptım derken, suyu doğrudan tepsinin içine dökmedim. Domates salçası, çeşitli baharat ve tuz ile birlikte karıştırdım, tepsiye sos olarak ilave ettim. Baharatları fazla koymadım, birer çay kaşığı dolusu yeterlidir. İnsanlar nasıl olsa, sofrada yerken istediği baharatı istediği kadar yemeklerinin üzerine serper. Yemeğin güzel oldu mu derseniz; karşılığında söyleyecek tek sözüm, on numara beş yıldız derim. Yemeğin yanına bir güzel baldo pirinçten şehriyeli pilav yaptım, yanına da sarımsaklı, dereotlu bolcana cacık yaptım. Allah sizi inandırsın uşakların gözleri yuvasından fırlayacak kadar oldu, pek sevdiler pek. Sizde yapın emi.

Fırında Sebzeli Tavuk Baget
tavuk baget
soğan
domates
patates
sivri biber
sarımsak
sıvı yağ
domates salçası
karabiber, kimyon
kekik, tuz
su

Altı tane tavuk baget aldım, yıkadım ve süzdüm. Tavuğun sosu için; kase içine yarım kaşık domates salçası, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon, tuz, 1 su bardağı kaynar su  koydum ve iyicene karıştırdım. Üç küçük soğanı, üç diş sarımsağı soydum. İki patatesi soydum ve dilimledim. İki iri domatesi soydum ve doğradım. Ardından borcam tepsiyi önüme aldım, tabanına iki kaşık ayçiçek yağı gezdirdim.  Üzerine bagetleri, aralarına soğan ve sarımsakları bütün olarak dizdim. Peşisıra doğradım domatesi üzerine yaydım, hazırladığım sosu ilave ettim. Tepsiyi folyo ile kapattım ve önceden 200°C ‘ye ısıttığım fırının orta rafına sürdüm. 1.5 saat bitiminde tepsinin üzerinden folyoyu aldım, üç sivri biber koydum. Üzeri kızarsın diye tepsiyi takrar fırına sürdüm, 30 dakika bitiminde tepsiyi fırından aldım, üzerine kekik serptim ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği