tavuklu un çorbası


Tavuklu un çorbası tarifi: Tavuklu un çorbası kavurulmuş un, haşlanmış tavuk göğsü veya tavuk budu, yemeklik yağ, salça, tavuk suyu ve çeşitli baharatlarla yapılır. Yapılan tavuklu un çorbası limon tuzu veya limon suyu ile tatlandırılır. Bu çorbayı yapmak için kullanılan un'un yakılmadan kavrulması gerekir. Un, ocak üzerinde veya fırında kavrulabilir. Ocak üzerinde un kavrulacaksa; kalın tabanlı bir kap içerisinde ve kısık ateşte kavrulmalıdır. Örneğin; iki bardak dolusu un kısık ateşte 15 dakika içerisinde karıştıra karıştıra kavrulur. Tavuklu un çorbası arabaşı'nın bilinen çorbasıdır. Soğuk kış günlerinde tavuklu un çorbası sofralarda nefis bir çorba çeşitidir.

Tavuklu Un Çorbası
haşlanmış tavuk göğsü
kavurulmuş un
tavuk suyu
yemeklik yağ
salça
karabiber
pul biber, tuz
limon suyu

Haşladığım tavuğun yarım göğsünü elimle ufak parçalara böldüm. Bir kap içine iki yemek kaşığı dolusu kavurulmuş unu koydum ve iki su bardağı tavuk suyu ile incelttim. Ardından tencereye bir kaşık tereyağı koydum erittim. Üzerine bir yemek kaşığı dolusu domates salçası koydum ve kavurdum. Ardından dört su bardağı dolusu tavuk suyunu ve incelttiğim kavrulmuş unu koydum güzelce karıştırdım. Peşi sıra tavuk etini, birer tatlı kaşığı dolusu karabiber, pul biber ve tuz koydum, karıştırdım. Tencere kaynamaya başladıktan sonra, ocağı kıstım. Tencereyi beş dakika süre ile kısık ateşte kaynattım ve ocağı söndürdüm. Ardından tavuklu un çorbasını limon suyu eşliğinde sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği