tavuk sırtı veya tavuk kelebek ızgara


Tavuk sırtı veya tavuk kelebek ızgara tarifi: Tavuk sırtı veya tavuk kelebek kendin pişir kendin ye, ya da tavuk kebapçılarında belirgin adı tavuk çıtır diye geçiyor. Anılan yerlerde tavuk sırtı daha çok marine edilerek mangal üzerinde yapılıyor. Tavuk çıtırın marine sosu diğer tavuk etlerinde kullanılan malzeme çeşitleriyle aynı. Ailenizin damak zevkine veya kişisel olarak kendi damak zevkinize uygun baharatları sos hazırlarken dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Tavuk sırtını marine yapmak için dilediğiniz tavuk sosunu kullanabilirsiniz. Tavuk sırtını isterseniz marine yapmadan da kullanabilirsiniz. Yapmanız gereken, tavuk sırtını tuzlayıp mangal üzerinde veya tava içerisinde dğrudan pişirebilirsiniz. Tavuk sırtını kömürlü mangallarda ızgara yapmanın apayrı bir tada sahip olduğunu söylemeye gerek yok.

Tavuk Sırtı Izgara
tavuk veya piliç sırtı
tuz

Bir kilo tavuk sırtını yıkadım ve suyunun tamamen süzülmesi için süzgece koydum. Ardından, tek tek tavuk sırtlarının ön ve arka yüzeylerine tuz serptim. Ocağın en büyük gözü üzerine ızgara tavamı koydum ve iyicene ısıttım. Tavanın yüzeyini ayçiçeği yağı ile yağladım ve tavuk sırtlarının derili tarafı alta gelecek şekilde ızgara üzerine yaydım. Sırtların bir yüzeyi kızardıktan sonra diğer yüzeyi üzerine döndürdüm ve parçalar tamamen kızarıncaya kadar aynı işlemi tekrarladım. Ardından, daha önceden pişirdiğim çeşnili bulgur pilavı eşliğinde sofraya koydum. Tavuk sırtının bir kilosu ancak iki kişiye yetiyor, bu nedenle tavuk sırtı alırken miktarına dikkat etmeniz gerekir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği