sumaklı soğan salatası tarifi


Sumaklı soğan salatası tarifi: Soğan salatası yapmak için; kuru soğan, maydanoz, pul biber, öğütülmüş sumak gerekir. Elbette, her yemeğin olmazsa olmazlarından tuzu da unutmamalıyız. Tuz, yapılan bütün salatalara en son ilave edilir. Bildiğiniz gibi, tuz sebzeleri anında sulandırır. Bu yüzden, soğan salatası yapılırken tuz konmaz. Bu işi bilenler salatalarını yerken tuz ilave ederler. Çoğu kebapçılar etin yanına domates, sivri biberle birlikte soğan salatası koyarlar. Kebapçıların soğan salataları, çoğunlukla soğan ve maydanozdan oluşur. Sanırım, diğer baharatlar maliyeti yükselteceği için kullanmazlar. Olsun, yine de onların soğan salatası nefis olur. Sebebi ise, sert olamayan sulu soğan kullanırlar ve soğanı doğradıktan sonra uzun süre bekleterek soğanın acılığı gitmiş olur. İşte soğan salatasının sırrı bu. Tavuk ızgara ve tavuk tava yemeklerinin yanına en güzel soğan salatası yakışır. Tarifimdeki gibi soğan salatasını yaparsanız, memnun kalacağınızı tahmin ederim.

Sumaklı Soğan Salatası
kuru soğan
maydanoz
sumak
pul biber
tuz

Parmaklarımla üzerine bastırdığımda yumuşak olan, iki tane beyaz soğanı soydum ve yarım ay şeklinde doğradım. Doğradığım soğan parçalarını hafif elimle ovuşturarak açılmalarını sağladım ve bir kap içine koydum. Kabı üzeri açık olarak "kullanacağım vakte kadar" bir saata yakın beklettim. Ardından doğradığım soğanın üzerine bir tatlı kaşığı pul biber, bir tatlı kaşığı sumak, bir tutam doğranmış maydanozu ilave ettim ve güzelce karıştırdım. Bu şekilde hazırladığım soğan salatasını tabağı içerisinde sofraya koydum. Sözünü ettiğim gibi, salata içerisinde hiç tuz kullanmadım. Salatayı yerken insanlar dilediği ölçüde tuzunu ilave edebilirler. Özellikle soğan salatası tavuk şiş, tavuk ızgara, tavuk tava ve benzeri etlerin yanında garnitür olarak kullanılır. Tavuk kebapları ile yapılan ekmek arası sandviçlerin yapımımında soğan salatası, etlerin lezzetini fazlasıyle artırır, deneyin ve görün.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği