havuçlu patatesli tavuk haşlama


Havuçlu patatesli tavuk haşlama yemeği, tarifi; tavuk budu, tavuk inciği, tavuk kanadı ve tavuk göğsü kullanılarak yapılır. Bu yemek en güzel tavuk budu ve tavuk inciğiyle yapılır. Yemek içerisine damak zevkinize uyan her çeşit sebze katılabilir. Aynı şekilde sevdiğiniz her çeşit baharatla yemeğinizi tatlandırabilirsiniz. Tarifimde kullandığım malzeme çeşitleri ve ölçüsü her insanın damak zevkine uyar durumundadır. Yani, havuçlu patatesli tavuk haşlama yemeğim standart lezzeti tariflemektedir. Tarifime uyarsanız, sofranıza kusursuz bir ana yemek hazırlamış olursunuz.

havuçlu patatesli tavuk haşlaması
istediğiniz miktar tavuk inciği
yemeklik yağ
soğan
havuç
patates
karabiber, pul biber, kekik
tuz ve su

Dört tane tavuk inciğini yıkadım ve süzdüm. Ardından üç kaşık dolusu zeytinyağını tencerenin tabanına yaydım ve üzerine tavuk incikleri dizdim. İnciklerin arasına soyup bütün bıraktığım dört tane küçük boy soğanı, iri doğradığım iki havucu ve bir iri patatesi sıraladım. Peşi sıra birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, kekik ve bir tatlı kaşığı dolusu tuzu serptim. Ardından üç su bardağı dolusu kaynar suyu ilave ettim. Tencere kaynadıktan sonra kapağını kapadım ve ocağı iycene kıstım. Elli dakika sonra yemeği ocaktan aldım ve sofraya koydum.

Havuçlu patatesli tavuk haşlama yemeği, tencere kapağı kapalı olarak en kısık ateşte elli dakikada lokum gibi pişer. Bütün yemek çeşitlerinin pişirilmesinde olduğu gibi, tenecere önce bir dakika süre ile fokurdatarak kaynatılır. Ardından tencerenin kapağı kapatılır ve ocağın ısısı iyicene kısılır. Tencereden buhar çıkmaya başladıktan sonra saata bakılır. İşte yemeğin pişme süresinin başlangıcı tencereden buhar çıkmasıyle birlikte başlar. Süre bitimi ise, yemeğe verilen pişme sürenin bitimidir. Süre dolduğunda ocak söndürülür ve yemek kullanıma alınır
Bu yemeği yaparken ailenizin ihtiyacına göre "istediğiniz sayıda" tavuk incik kullanabilirsiniz. İncik sayısının yemeğin pişme süresinde ve su miktarında bir etkisi yoktur. Tarifimdeki havuçlu patatesli tavuk haşlama yemeği su ölçüsü, tavuk incikleri pişerken ve yemek piştikten sonra dağıtımı yapıldığında tam kararında olduğunu görürsünüz. Yemeğe ilave edilen üç su bardağı kaynar su ile birlikte birde inciklerin pişerken bırakacağı kendi suyu, yemeğin pişirilmesine yetecektir. Yemeği daha da sulu yapmak için, bir bardak fazladan su ilavesi yapılabilir.

Havuçlu patatesli tavuk haşlama yemeğinin yanında ne gider derseniz; pilav çeşitlerininin tamamı derim. Öncelikli olarak sade veya katkılı yapılmış pirinç pilavı çeşitleri, bulgur pilavı çeşitleri, şehriye pilavı ve kuskus pilavı çeşitleri havuçlu patatesli tavuk haşlama yemeğinin yanına müthiş yakışır. Tarifimdeki bu yemek bir ana yemektir, tarifime uyarsanız misafir sofranıza havuçlu patatesli tavuk haşlama yemeğini gönül rahatlığı ile koyabilirsiniz. Elbette tavuğun lezzeti için tavuk markanızın denenmiş ve yüz ağırtıcı olması gerekir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği