tavuk kıymalı pirinç çorbası


Enfes, tavuk kıymalı pirinç çorbası tarifimde verdiğim malzemelerle yapıldığı gibi, soğan ve sivri biber ilavesiyle de yapılabilir. Çorbaya su verilirken istenirse, normal su dışında et suyu ve tavuk suyu verilebilir. Önemli olan, çorba içerisindeki malzemeleri orantılı kullanmaktır. Bilindiği gibi pirinç yemek yapımı sırasında boyutunu ikiye katlar, yani şişer. Bu nedenle kıymalı pirinç çorbası yaparken, tencere içerisinde tanelerin suyuna karar olması için; pirinç ağırlığına göre kıyma kullanmak gerekir. Tarifimde bir kahve fincanı pirinç ölçüsü için 50 gr. tavuk kıyması kullandım. Bir kahve fincanı dolusu pirinç yaklaşık olarak 50 ila 60 gram arasında gelmektedir.

Tavuk Kıymalı Pirinç Çorbası
tavuk kıyması
pirinç
domates
domates salçası
yemeklik yağ
karabiber, pul biber
maydanoz
tuz, su

Bir Türk kahve fincanı pirinci yıkadım ve süzdüm. Bir tane domatesi rendeledim ve bir tutam maydanozu ince doğradım. Tencereye dört kaşık zeytinyağı koydum ısıttım. Üzerine elli gram tavuk kıyması ilave ettim ve güzelce kavurdum. Ardından sırayla yarım kaşık domates salçası ve rendelediğim domatesi ilave ettim kavurdum. Üzerine dört su bardağı dolusu kaynar su, birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber ilave ettim karıştırdım. Tencere kaynamaya başladıktan sonra kapağını kapattım ve ocağı iyicene kıstım. On beş dakika bitiminde ocağı söndürdüm, çorbaya tuzunu ve maydanozunu ilave etim. Ne güzel olmuş diye diye afiyetle içtim.

Yapılan her yemek çeşiti ailenin veya kişinin ihtiyacına göre yapılır. Yemek seçimi, malzemelerin tedariki ve yapılacak yemeğin porsiyon ölçüsü hesap edilir. Hazırlanan yemeği kaç kişi yiyecekse ona göre malzeme kullanılarak yemek pişirilir. Hiç kimse ne yapacağını ve ne ölçüde yapacağını bilmeden yemek yapmaya kalkmaz. Yemek ölçüsü porsiyonla ifade edilir. Yani, yemekten her bir kişiye dağıtılan miktara porsiyon adını veriyoruz. Porsiyon ölçüsü tartılarak "gram olarak" yapılabilir, ya da sulu yemeklerin dağıtımında olduğu gibi doğrudan kepçe kullanılabilir.

Yemeklerin dağıtımında yemek servis aletleri kullanılır. Piyasada bu aletler tekli, üçlü, dörtlü veya takım halinde satılır. Takım içerisinde yemek kepçesi, çorba kepçesi, kızartma kevgiri, delikli yemek kepçesi, rosto çatalı ve spatula bulunur. Tarifimdeki tavuk kıymalı pirinç çorbasını yapıp tenceresiyle birlikte sofraya koyduğunuzda, mutlaka sofradaki insanalara dağıtmanız gerekir. Çorba dağıtımı için çorba kepçesi kullanılır. Çorba kepçesini su ile doldurduğunuzda içerisine 100 gram ölçüsünde su alır. Normal bir çay bardağı dolusu su ağırlığı da yüz gramdır.

Tavuk kıymalı pirinç çorbası'nın su miktarına dikkat ederseniz, 4 su bardağı dolusu kaynar su kullanıldığını tesbit edersiniz. Bu su miktarı rastgele verilmemiştir. Tavuk kıymalı pirinç çorbası yapımı için kullanılan malzemelerde  gelişigüzel verilmemiştir. Çorbanın kaç porsiyon yapıldığını verilen su miktarından anlarsınız. Dört su bardağı su 4 porsiyonu ifade eder. Normal bir su bardağı 200 gram su alır. Bu miktarda iki kepçe dolusu su miktarına eşittir. Normalde çorba tabaklarıda iki kepçe çorba alır. Sözün özü, tarifteki çorba 4 porsiyon olarak hazırlanmıştır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği